Εντάσσοντας τα προσφυγόπουλα στα σχολεία των Τρικάλων

0

Διημερίδα από το Υπουργείο Παιδείας στο Μουσείο Τσιτσάνη και εξαγωγή συμπερασμάτων

Την ουσία της ένταξης των προσφυγόπουλων στην καθημερινή ζωή και στο σχολείο, εξέτασαν οι εισηγήσεις σχετικού σεμιναρίου στα Τρίκαλα. Με δεδομένη την παραμονή παιδιών προσφύγων από εμπόλεμες περιοχές, μέσω του προγράμματος ESTIA στην πόλη των Τρικάλων, διοργανώθηκε σχετική διημερίδα. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και η Ομάδα Συντονισμού Εκπαίδευσης Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ με αρμοδιότητα τη Βόρεια Ελλάδα και Θεσσαλία στο Κέντρο Έρευνας-Μουσείο Τσιτσάνη συζήτησαν (στις 9 και Μαρτίου) με τους συμμετέχοντες το θέμα: «ΕΝΤΑΞΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ : ΣΧΕΣΕΙΣ, ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ».
Επρόκειτο για μια προσέγγιση των όσων δεδομένων προκύπτουν από την ένταξη των μαθητών/τριών στην ελληνική κοινωνία, μέσω του σχολείου. Οι αναφορές, εισηγήσεις και δράσεις παρουσίαζαν την εικόνα και την κατάσταση που βιώνει η σχολική κοινότητα σε συνδυασμό με την αντίστοιχη της ένταξης των μικρών παιδιών από μια εμπόλεμη χώρα, στην Ελλάδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η έκθεση ζωγραφικής με έργα μαθητών από τη Συρία, που οργανώθηκε παράλληλα με τη διημερίδα, περιλάμβανε πλήθος έργων που προέβαλλε τη φιλία, αλλά και τα δεινά του πολέμου. Με κείμενα στα ελληνικά, από Ελληνες και Σύρους μαθητές, τα έργα έδιναν μια ισχυρή εικόνα της ένταξης των προσφύγων στην περιοχή των Τρικάλων.
Τα θέματα που συζητήθηκαν, αφορούσαν σε:
– «Αποτύπωση δεδομένων από την ένταξη προσφύγων στα Τρίκαλα»
Τοπαλίδου Κική: Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων στα Τρίκαλα
– «Το Πρόγραμμα του ΥΠΠΕΘ για την ένταξη των προσφύγων μαθητών»
Στάμου Νένα: Μέλος Ομάδας Διαχείρισης, Παρακολούθησης και Συντονισμού εκπαίδευσης προσφύγων του ΥΠΠΕΘ, με αρμοδιότητα την περιοχή Β. Ελλάδας και Θεσσαλίας
– «Συγκριτικά δεδομένα της εκπαίδευσης στη Συρία και Ελλάδα από τη σκοπιά μιας εκπαιδευτικού και γονέα»
Ρατζάα Αλ – Αχμαντ: πρόσφυγας, Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου στη Συρία
– «Η ένταξη στο σχολείο: Ποιους αφορά, ποιοι συμμετέχουν;»
Γκιωνάκης Νίκος: Msc Ψυχολόγος, Επιστημονικά υπεύθυνος του Κέντρου Ημέρας Βαβέλ
(Μονάδα Ψυχικής Υγείας για μετανάστες και πρόσφυγες)
– «Καλωσορίζοντας τους πρόσφυγες με αξιοπρέπεια»
Ζιούτου Τζωρτζίνα: Κοινωνική Λειτουργός του e-trikala
– «Εκπαιδευτικοί και οικογενειακό περιβάλλον των προσφύγων μαθητών: Μια σχέση με δυσκολίες, ιδιαιτερότητες αλλά και ενδιαφέρον»
Διώτη Ηρώ: Εργαζόμενη στην ΑΡΣΙΣ, στο στεγαστικό πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.
Επίσης πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικό εργαστήριο με τίτλο «Διαμόρφωση της υποδοχής στη σχολική κοινότητα»

Μοιρασου το.