Τα όρια μου, η ελευθερία σου, η ελευθερία μου, τα όρια σου» είναι ο τίτλος του φετινού φεστιβάλ «Ημέρες Μεσογειακού Κινηματογράφου 2021» του Δήμου Ηρακλείου. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου ξεκινά την Πέμπτη 5 Αυγούστου και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 11 του μήνα στον Θερινό Δημοτικό Κινηματογράφο «Βηθλεέμ». Μέσα από έναν συνδυασμό ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους, με αξιοσημείωτους ήρωες και δυναμικές γυναίκες από διαφορετικές αφετηρίες, χώρες, στόχους, που δοκιμάζουν τα όριά τους, αναζητούν την ελευθερία και διεκδικούν τη ζωή που ονειρεύτηκαν οι φίλοι του σινεμά είναι σίγουρο ότι θα απολαύσουν τις καλοκαιρινές βραδιές στον Θερινό Δημοτικό Κινηματογράφο «Βηθλεέμ».
Θα προβληθούν ταινίες από το Μαρόκο, την Τυνησία, την Ιταλία, την Τουρκία, την Ισπανία και την Ελλάδα: από την κάτω πλευρά της Μεσογείου. Ταινίες με πλουραλιστική θεματολογία, ταινίες πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών μαζί με ταινίες καταξιωμένων δημιουργών, ταινίες που φέρνουν στο προσκήνιο νέους σκηνοθέτες από διάφορες χώρες της «κάτω όχθης» της Μεσογείου. Μαζί θα προβληθούν ελληνικές μικρού μήκους ταινίες από σκηνοθέτες που έχουν συμμετάσχει σε διεθνείς διοργανώσεις (όπως τρία βραβεία στο Φεστιβάλ των Καννών κ.α.) και που επανδρώνουν ήδη δυναμικά και υποσχετικά το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου. Αφετηρία του φεστιβάλ η πρώτη ηχητική και άδουσα ελληνική ταινία του 1930 που ανακαλύφθηκε πρόσφατα και αποκαταστάθηκε από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Ο Δήμος Ηρακλείου, σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη, θα προβάλλει την ταινία ταυτόχρονα και διαδικτυακά μέσα από την πλατφόρμα της ταινιοθήκης. Μετά το τέλος των προβολών θα ακολουθεί συζήτηση των θεατών και παρεμβάσεις.
«Το φετινό φεστιβάλ «Ημέρες Μεσογειακού Κινηματογράφου» του Δήμου Ηρακλείου διαλέγει για τίτλο μια αμφίδρομη φράση: «Τα όρια μου, η ελευθερία σου, η ελευθερία μου, τα όρια σου».
Όταν η πανδημία δοκιμάζει τα όριά μας και τις ελευθερίες μας, πώς μπορεί ο κινηματογράφος να «υποσχεθεί» την αποκατάσταση της εγγύτητας, την ανεμπόδιστη επαφή, την ακύρωση των διαχωρισμών και κάθε άδικου περιορισμού;
Το φεστιβάλ κινηματογράφου διεξάγεται από τις 5 έως τις 11 Αυγούστου στον Θερινό Δημοτικό Κινηματογράφο «Βηθλεέμ». Μέσα από έναν συνδυασμό ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους δίνονται απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και αγωνίες: ένα φεστιβάλ γεμάτο απρόβλεπτες συναντήσεις, καίριες απαντήσεις και γόνιμα δημιουργικούς προβληματισμούς» επισημαίνει η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Αριστέα Πλεύρη.
Ώρα Έναρξης Προβολών: 21:30
Είσοδος Ελεύθερη (με ηλεκτρονικά δωρεάν εισιτήρια που εκδίδονται μέσα από την Ticket Services – https://www.ticketservices.gr/event/cine-vithleem/ και από την είσοδο του κινηματογράφου).
Τα εισιτήρια που θα εκδοθούν ηλεκτρονικά μέσω της TicketServices.gr θα είναι σε ισχύ μέχρι και την ώρα έναρξης της προβολής.
Η είσοδος γίνεται με τη χρήση της μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Για την είσοδο του κοινού στον κινηματογράφο δεν απαιτείται rapid test ή self test ούτε πιστοποιητικό εμβολιασμού.
Το Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ημέρες Μεσογειακού Κινηματογράφου 2021 του Δήμου Ηρακλείου
Πέμπτη 5 Αυγούστου
(Μικρού Μήκους)
Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό Κι εμάς || The Distance Between Us and the Sky
Σκηνοθεσία: Βασίλης Κεκάτος
Έτος Παραγωγής: 2019 || Γλώσσα: ελληνικά || Διάρκεια: 9’ || Έγχρωμη
Παίζουν: Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης
Νύχτα, παλιά Εθνική Οδός. Σ’ ένα ξεχασμένο βενζινάδικο δύο άγνωστοι συναντιούνται για πρώτη φορά. Ο ένας έχει σταματήσει για να βάλει βενζίνη στη μηχανή του. Ο άλλος έχει ξεμείνει εκεί. Για να γυρίσει στην Αθήνα τού λείπουν 22,50€. Όσο ακριβώς κοστίζει η απόσταση που τους χωρίζει από τον ουρανό.
O Βασίλης Κεκάτος είναι σκηνοθέτης. Με την ταινία του «Η σιγή των ψαριών όταν πεθαίνουν» συμμετείχε σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ, όπως το Λοκάρνο, το Sundance και το Palm Springs. Με την τελευταία ταινία του «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς», κατέκτησε τον Χρυσό Φοίνικα ταινίας μικρού μήκους καθώς και το Queer Palm στο 72ο Φεστιβάλ των Καννών.
Οι Απάχηδες των Αθηνών (Ελλάδα)
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Γαζιάδης || Έτος Παραγωγής: 1930 || Γλώσσα: βουβή || Υποτιτλισμός: Ελληνικά || Διάρκεια: 80 λεπτά || Ασπρόμαυρη
«Οι Απάχηδες των Αθηνών», η πρώτη ελληνική ηχητική και άδουσα ταινία, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γαζιάδη, είναι μία ελεύθερη διασκευή της οπερέτας του Νίκου Χατζηαποστόλου. Για χρόνια χαμένη, βρέθηκε πρόσφατα στα αρχεία της Γαλλικής Ταινιοθήκης και αποκαταστάθηκε με την αρωγή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος σε 4Κ.
Είναι η ιστορία του γοητευτικού, πλην όμως απένταρου Πέτρου Λαμπέτη, γνωστού και ως «Πρίγκιπα», που έχει σχέση με την ανθοπώλισσα Τιτίκα. Μαζί με τους δύο απάχηδες φίλους του, τον Καρούμπα και τον Καρκαλέτσο, επιχειρεί να εξαπατήσει τον νεόπλουτο Ελληνοαμερικάνο Ξενοφώντα Παραλή. Παριστάνοντας τον αριστοκράτη, καταφέρνει να εισέλθει στην έπαυλη του πλούσιου άντρα, όπου ανακαλύπτει ότι η κόρη του Παραλή, Βέρα, είναι η μυστηριώδης γυναίκα την οποία είχε σώσει νωρίτερα. Μία απρόσμενη κληρονομιά καθιστά τον Λαμπέτη τον ιδανικό μνηστήρα στα μάτια του Παραλή, αλλά στο τέλος η κοινωνική τάξη παραμένει ακλόνητη.
Σύμφωνα με το σκηνοθέτη της ταινίας, Δημήτρη Γαζιάδη, η μεταφορά της οπερέτας στη μεγάλη οθόνη έγινε ως ένα «εξευγενισμένο λαϊκό ρομάντσο, με απεικόνιση της ελληνικής λαϊκής ψυχής, της καλής ψυχής του Ρωμιού, που ενώ του προσφέρεται η αγάπη μιας πλούσιας, την αποκρούει για την αγάπη του φτωχού κοριτσιού που του έχει αφοσιωθεί».
Αν και η πλοκή αποσπά την προσοχή του θεατή από το κοινωνικό πλαίσιο, οι εικόνες της ανέχειας αφενός και του άκρατου πλουτισμού αφετέρου, παρέχουν μία αδιαμφισβήτητη αντι-ιστορία, λειτουργώντας ως βουβό σχόλιο πάνω στις κοινωνικές ανισότητες της εποχής, σε μία Ελλάδα εξουθενωμένη από πολέμους, πραξικοπήματα και διώξεις.
Ο Δημήτρης Γαζιάδης, με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη, υπήρξε από τους πρώτους Έλληνες σκηνοθέτες κινηματογράφου. Εργάστηκε ως οπερατέρ για τον γερμανικό στρατό κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, και με εντολή της ελληνική κυβέρνησης, ανέλαβε την κινηματογράφηση σκηνών από τη Μικρασιατική Εκστρατεία. Ίδρυσε την εταιρεία ΝΤΑΓΚ Φιλμ και γύρισε αρκετές αξιόλογες ταινίες του ελληνικού βωβού κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων και την παράσταση «Προμηθεύς Δεσμώτης» του ζεύγους Σικελιανού στις Δελφικές Εορτές.
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Ηρακλείου και σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος η ταινία «Οι Απάχηδες των Αθηνών» θα προβληθεί την ίδια ώρα και διαδικτυακά μέσα από την πλατφόρμα της ταινιοθήκης.
Προκράτηση για την διαδικτυακή προβολή στον παρακάτω σύνδεσμο: https://bit.ly/3xvKWhz
Περισσότερα για την ταινία και την αποκατάστασή της εδώ: https://bit.ly/3xlM5YX
Παρασκευή 6 Αυγούστου 2021
(Μικρού Μήκους)
Χαμομήλι || Chamomile
Σκηνοθεσία: Νεριτάν Ζιντζιρία || Έτος Παραγωγής: 2012 || Γλώσσα: ελληνικά || Διάρκεια: 15’ || Έγχρωμη
Παίζουν: Γιώτα Χατζηιωάννου, Φώτης Αρμένης.
Είναι μόνη της. Ο κόσμος των ζωντανών είναι μακριά, ενώ ο κόσμος των νεκρών μυρίζει χαμομήλι.
Ο Νεριτάν Ζιντζιρία γεννήθηκε στην Αλβανία το 1989. Το 1990 μεταναστεύει με την οικογένεια του στην Ελλάδα. Το 2008 σκηνοθετεί την πρώτη του μικρού μήκους ταινία «Την Καλύτερη Νύφη», για την οποία βραβεύεται ως καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης στο 31ο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας. Ζει και εργάζεται στην Ελλάδα.
Το «Χαμομήλι», μία από τις καλύτερες μικρού μήκους της τελευταίας δεκαετίας, διακρίθηκε ως Καλύτερη Ταινία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας και στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δρέσδης.
Pari (Ελλάδα)
Σκηνοθεσία: Siamak Etemadi || Έτος Παραγωγής: 2020 || Γλώσσα: Ελληνικά/Αγγλικά/Περσικά || Υποτιτλισμός: Ελληνικά || Διάρκεια: 101 λεπτά || Έγχρωμη
Παίζουν: Melika Foroutan, Shahbaz Noshir, Σοφία Κόκκαλη, Αργύρης Πανταζάρας, Λένα Κιτσοπούλου.
O Μπαμπάκ, Ιρανός φοιτητής στην Ελλάδα, δεν εμφανίζεται στο αεροδρόμιο της Αθήνας για να υποδεχθεί τους γονείς του. Η Παρί και ο σύζυγός της, ευλαβείς μουσουλμάνοι και οι δύο, ταξιδεύουν στο εξωτερικό για πρώτη φορά. Ξένοι σε ξένη γη, αναζητούν τον γιο τους σε ένα άγνωστο και τρομακτικό περιβάλλον, στα σπλάχνα της σκοτεινής και άγριας πόλης. Η μάταιη και ατελέσφορη αναζήτηση θα αναγκάσει την Παρί να λάβει αποφάσεις πέρα από τα όρια της ως τώρα ζωής της, ακόμη και όταν η επιστροφή στο Ιράν μοιάζει η μοναδική λύση. Η ιστορία της Παρί είναι η ιστορία της ικανότητάς μας να αλλάζουμε σε έναν νέο κόσμο και της ανακάλυψης μιας νέας ταυτότητας.
Ο Σιαμάκ Ετεμάντι γεννήθηκε στην Τεχεράνη. Το 1995, μετακόμισε στην Αθήνα, όπου ζει μέχρι σήμερα. Σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα και έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη σε πολλές ταινίες. Η μικρού μήκους ταινία του CAVO D’ORO προβλήθηκε στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2012 και ήταν υποψήφια για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους στα Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Το «Pari» είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία. Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου, η ταινία ταξίδεψε σε διεθνή φεστιβάλ και προβλήθηκε στις ελληνικές αίθουσες με μεγάλη επιτυχία.
Σάββατο 7 Αυγούστου 2021
(Μικρού Μήκους)
Νηπενθές || Nipenthes
Σκηνοθεσία: Γιάννης Συμβώνης || Έτος Παραγωγής: 2016 || Γλώσσα: ελληνικά || Διάρκεια: 17’ || Έγχρωμη
Παίζουν: Αποστολόπουλος Χρίστος, Λάσκος Κώστας, Τουρνάκη Όλγα, Τζανάκη Εύη, Στεφανάκου Τζένη, Κοζαδίνου Άννα, Τσάτσης Λευτέρης.
(Πένθος) Όχι Συνεχές, Αλλά Ακίνητο. Roland Barthes
Μέσα στους τοίχους ενός εγκαταλειμμένου κοινοβίου, ένα νήμα «πλέκει» τις στιγμές των σιωπηλών ανθρώπων, συνοδεύοντας τον νεκρό, ενώ ετοιμάζεται το νεκρικό κοστούμι του.
Ο Γιάννης Συμβώνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Ξεκινάει να ασχολείται με τη μουσική από μικρή ηλικία. Το 2011 αποφοιτά από το Μαθηματικό Αθηνών. Παράλληλα, ξεκινάει να ασχολείται με τη σκηνοθεσία και το μοντάζ μουσικών βίντεο. To 2014 ολοκληρώνει τις σπουδές σκηνοθεσίας στο τμήμα του Μetropolitan College και σκηνοθετεί την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, «Νηπενθές», η οποία διακρίνεται με το βραβείο φωτογραφίας και σκηνικών στο Φεστιβάλ της Δράμας.
Υποψίες || Frenzy (Τουρκία)
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Εμίν Αλπέρ || Χώρα Παραγωγής: Τουρκία, Γαλλία, Κατάρ || Έτος Παραγωγής: 2015 || Γλώσσα: Τουρκικά || Υποτιτλισμός: Ελληνικά || Διάρκεια: 119 λεπτά || Έγχρωμη
Παίζουν: Μεχμέτ Οζγκούρ, Μπεργκάι Ατές, Τούλιν Όζεν, Μούφιτ Καγιατσάν.
Η Κωνσταντινούπολη βρίσκεται στη δίνη της πολιτικής βίας. Ο Χαμζά, ένας υψηλόβαθμος αστυνομικός, προτείνει στον Καντίρ την αποφυλάκισή του υπό έναν δεσμευτικό όρο: θα πρέπει να ενταχθεί σε μια μονάδα των μυστικών υπηρεσιών της οποίας τα μέλη εργάζονται ως σκουπιδιάρηδες. Ο Καντίρ δέχεται και ξεκινά να μαζεύει σκουπίδια από τις φτωχογειτονιές, ελέγχοντας αν μέσα σ’ αυτά βρίσκονται υλικά που σχετίζονται με την κατασκευή βομβών. Σε μία απ’ αυτές τις γειτονιές, ο Καντίρ βρίσκει τον μικρό του αδελφό, Αχμέτ. Ο Αχμέτ δουλεύει στον δήμο, στην ομάδα που αναλαμβάνει την εξολόθρευση αδέσποτων σκύλων. Η απροθυμία του Αχμέτ να συνδεθεί αδελφικά με τον Καντίρ, παρά την επιμονή του τελευταίου, οδηγεί τον Καντίρ να πλάσει ιστορίες συνωμοσίας που εξηγούν την αποστασιοποίηση του αδελφού του.
Ένα συγκλονιστικό θρίλερ που θα μπορούσε να διαδραματίζεται σε ένα εικονικό παρόν, παρελθόν ή στο μέλλον, σε μία ασφυκτική ατμόσφαιρα όπου η ανθεκτική λογική της βίας καταστρέφει τις ανθρώπινες σχέσεις και τα όρια μεταξύ εχθρών και φίλων είναι τυχαία, αλλά και πολύ ισχυρά.
Ο Εμίν Αλπέρ γεννήθηκε το 1974 στην Τουρκία. Σπούδασε Οικονομικά και έχει κάνει το διδακτορικό του στη σύγχρονη τουρκική ιστορία. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του κέρδισε πολυάριθμα βραβεία σε όλον τον κόσμο. Διδάσκει στο Τμήμα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης.
Κυριακή 8 Αυγούστου 2021
(Μικρού Μήκους)
Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς || Hector Malo: The Last Day of the Year)
Σκηνοθεσία: Ζακλίν Λέντζου || Έτος Παραγωγής: 2018 || Γλώσσα: ελληνικά || Διάρκεια: 25’ || Έγχρωμη
Με τη Σοφία Κόκκαλη.
Είναι Παραμονή Πρωτοχρονιάς και η Σοφία έχει ένα όνειρο που δεν λέει σε κανέναν: καθώς περπατάει στην έρημο, μαθαίνει ότι είναι άρρωστη. Υποκρίνεται ότι δεν την νοιάζει. Έχει χάσει την καρδιά της;
Η Ζακλίν Λέντζου είναι σεναριογράφος/σκηνοθέτις. Χαρακτηριστικό σημείο της κινηματογραφικής της γλώσσας είναι η ανεύρεση ποίησης σε μη συμβατικές εικόνες, καθώς και η ειδική μεταχείριση του χρόνου. Απασχολείται με τις θεματικές της οικογένειας και της έλλειψης αυτής, με την ιδέα του παιδιού και το κατασκεύασμα του ονείρου. Προηγούμενες δουλειές της συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την «Αλεπού» (2016, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας – Επιτροπή Νέων, Λοκάρνο, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας- Ένωση Ελλήνων Κριτικών, Ingmar Bergman Award, κ.ά), καθώς και το HIWA (2017, Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου). Ο «Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Εβδομάδα Σκηνοθετών των Καννών, όπου και απέσπασε το πρώτο βραβείο LEICA CINE DISCOVERY AWARD.
Το Θαύμα του Άγνωστου Αγίου || The Unknow Saint (Μαρόκο)
Σκηνοθεσία: Alaa Eddine Aljem || Έτος Παραγωγής: 2019 || Γλώσσα: Αραβικά || Υποτιτλισμός: Ελληνικά || Διάρκεια: 126 λεπτά || Έγχρωμη
Παίζουν: Younes Bouab, Salah Ben Saleh, Anas El Baz.
Κάποτε, στο Μαρόκο, ένας χωρικός είχε έναν γάιδαρο που τον αγαπούσε πολύ. Όταν ο γάιδαρος πέθανε, ο χωρικός ήθελε να του φτιάξει έναν τάφο. Φυσικά, δεν μπορούσε να θάψει το ζώο στο νεκροταφείο του χωριού. Κι έτσι, έφτιαξε έναν τάφο λίγο πιο πέρα. Αργότερα, οι κάτοικοι του χωριού έφτιαξαν ένα μαυσωλείο πάνω στο μνήμα του ζώου και προσκυνούσαν σαν να ήταν άγιος, αν και ήξεραν πως ήταν ένα γαϊδούρι.
Αυτός ο μαροκινός θρύλος ενέπνευσε στον σκηνοθέτη Alaa Eddine Aljem να γράψει και να σκηνοθετήσει την ταινία «Το Θαύμα του Άγνωστου Αγίου».
Ένας άντρας κλέβει μία μεγάλη τσάντα με λεφτά και κρύβεται στα βουνά προσπαθώντας να ξεφύγει από την αστυνομία. Πριν συλληφθεί, σκάβει έναν λάκκο, θάβει τα λεφτά και δημιουργεί ένα ψεύτικο, ταπεινό μνήμα για να μην τα βρει κανείς.
Χρόνια μετά, όταν αποφυλακίζεται, επιστρέφει στο σημείο. Αλλά ανακαλύπτει ότι εκεί έχει χτιστεί ένας ναός προς τιμήν ενός άγνωστου αγίου. Ολόκληρο το γειτονικό χωριό ζει χάρη στους πιστούς που ταξιδεύουν από μακριά για να επισκεφθούν το μαυσωλείο.
Ο πρωταγωνιστής εγκαθίσταται στη μικροκοινωνία του χωριού και μηχανεύεται διάφορους τρόπους προκειμένου να πάρει πίσω τα λάφυρά του. Αλλά είναι πολύ πιο περίπλοκο από όσο πίστευε.
Μία ιστορία στα όρια του παραλόγου, όπου το κωμικό εναλλάσσεται με το δραματικό, με αγνό, καυστικό χιούμορ, που θυμίζει έντονα Άκι Καουρισμάκι.
O Alaa Eddine Aljem σπούδασε κινηματογράφο στο Μαρακές και τις Βρυξέλλες. Έχει σκηνοθετήσει τέσσερις μικρού μήκους ταινίες. Το 2016, διακρίθηκε από τo Screen International ως ένα από τα Πέντε Αραβικά Αστέρια του Αύριο.
Το Θαύμα του Άγνωστου Αγίου είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.
Προβάλλεται σε πανελλήνια πρεμιέρα στις Ημέρες Μεσογειακού Κινηματογράφου.
Δευτέρα 9 Αυγούστου 2021
(Μικρού Μήκους)
Ρουζ || Rouge
Σκηνοθεσία: Κωστής Θεοδοσόπουλος || Έτος Παραγωγής: 2019 || Γλώσσα: ελληνικά || Διάρκεια: 18’ ||Έγχρωμη
Παίζουν: Σοφία Κόκκαλη, Σίσσυ Τουμάση, Ρομάνα Λόμπαχ, Μαρία Κεχαγιόγλου, Πάνος Κορώνης, Αινείας Τσαμάτης.
Ένα περιστατικό σεξιστικής βίας πυροδοτεί εντάσεις στη φιλία της Δανάης με την Ιλόνα και την Τούφα. Διχασμένες ανάμεσα σε θεωρία και πράξη, οι τρεις φίλες αντιλαμβάνονται πως η πατριαρχία δεν πεθαίνει (μόνο) με μπουκάλια, και πλέον έχουν τα σημάδια για να το αποδείξουν.
O Κωστής Θεοδοσόπουλος σπούδασε στο Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και στη συνέχεια εργάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στον συντονισμό των masterclasses και των ανοιχτών συζητήσεων. Από το 2010 εργάζεται ως υπεύθυνος προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας και του Athens Open Air Film Festival. Παράλληλα συνέχισε τις σπουδές στο Τμήμα Σκηνοθεσίας του New York College της Αθήνας. Το «Ρουζ» είναι η πρώτη μικρού μήκους ταινία του, με τρία βραβεία στο Φεστιβάλ της Δράμας και πολλά ταξίδια σε διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ όλου του κόσμου.
Ένα Ντιβάνι στην Τυνησία || Arab Blues (Γαλλία-Τυνησία)
Σκηνοθεσία: Manele Labidi || Έτος Παραγωγής: 2019 || Γλώσσα: Γαλλικά/Αραβικά || Υποτιτλισμός: Ελληνικά || Διάρκεια: 90 λεπτά || Έγχρωμη
Παίζουν: Γκολσιφτέ Φαραχανί, Μαζίντ Μαστουρά, Αϊσα Μπεν Μιλντ.
Μία νεαρή ψυχοθεραπεύτρια, η Σέλμα, αποφασίζει να φύγει από το Παρίσι και να επιστρέψει στην πατρίδα της, την Τύνιδα. Μετατρέπει το μικρό δώμα της σε γραφείο ψυχανάλυσης, παρά τις αντιρρήσεις των δικών της ανθρώπων και τα εμπόδια της γραφειοκρατίας.
Κι όμως. Την επομένη της Επανάστασης, ελεύθεροι μετά από μία μακρά δικτατορία, οι Τυνήσιοι αναρωτιούνται για το πολιτικό και οικονομικό μέλλον της χώρας. Συρρέουν στην ταράτσα της Σέλμα, χαιρετούν ευλαβικά το «εικόνισμα» του Φρόυντ που τον περνούν για αδελφό μουσουλμάνο και αναζητούν λύση σε κάθε λογής προβλήματα.
Μία γλυκιά κωμωδία για τη σύγκρουση μεταξύ δυτικού και αραβικού πολιτισμού που αποδεικνύει ότι η ανάγκη των ανθρώπων να ανοίξουν την ψυχή τους είναι μεγαλύτερη στις κλειστές κοινωνίες.
Η Manele Labidi είναι Γαλλο-Τυνήσια σεναριογράφος και σκηνοθέτις. Με μόλις μία μικρού μήκους ταινία, γύρισε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της «Ένα Ντιβάνι στην Τυνησία», η οποία προβλήθηκε στο Venice Days, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 2019.
Τρίτη 10 Αυγούστου 2021
(Μικρού Μήκους)
Όταν Γελάω Κλείνουν τα Μάτια μου || When I Smile, my Eyes Close
Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Μπόλντα || Έτος Παραγωγής: 2020 | Γλώσσα: ελληνικά
Διάρκεια: 17’ || Έγχρωμη
Παίζουν: Σάντρα Αμπουλγκανάμ, Ναταλία Σουίφτ.
Ένα έφηβο κορίτσι πιστεύει ότι δεν βλέπει ποτέ όνειρα, ή πως απλώς δεν τα θυμάται. Στη διάρκεια, όμως, μιας μέρας που είναι μόνη στο σπίτι, ο χρόνος θα περάσει σαν σε όνειρο. Κι όταν ανοίξει τα μάτια της, θα συνειδητοποιήσει πως η πραγματικότητά της, έξω απ’ τον άδειο κόσμο των ονείρων της, είναι ένας κόσμος πολύ ομορφότερος από όσο πίστευε.
Ο Ντάνιελ Μπόλντα είναι σκηνοθέτης από την Ελλάδα, γεννημένος στο Βερολίνο. Σπούδασε σκηνοθεσία στη Δανία και έχει δουλέψει ως βοηθός σκηνοθέτη σε ταινίες μεγάλου μήκους. Τα τελευταία τρία χρόνια σκηνοθετεί διαφημιστικά και το 2017 σκηνοθέτησε την πρώτη του μικρού μήκους, «Muffin».
Παράθυρο στη Θάλασσα || Window to the sea (Ελλάδα-Ισπανία)
Έτος Παραγωγής: 2019 || Γλώσσα: Ισπανικά, ελληνικά, αγγλικά || Υποτιτλισμός: Ελληνικά || Διάρκεια: 105 || Έγχρωμη
Παίζουν: Emma Suarez, Ακύλας Καραζήσης, Gaizka Ugarte, Αντώνης Καφετζόπουλος.
Αντιμέτωπη με συνταρακτικά νέα σχετικά με την υγεία της, η 55χρονη Μαρία, αποφασίζει να ταξιδέψει από το Μπιλμπάο στην Ελλάδα, παραβλέποντας τις συμβουλές του γιου της και των γιατρών. Όταν φτάνει στη Νίσυρο, η Μαρία θα βυθιστεί στις κρυμμένες ομορφιές του νησιού, βρίσκοντας γαλήνη αλλά και έναν απροσδόκητο έρωτα, στο πρόσωπο του Στέφανου.
Η ταινία είναι το φωτεινό πορτρέτο μιας γυναίκας που τολμά να αδράξει τη μέρα με τους δικούς της όρους. Μια συγκινητική ιστορία για την απώλεια, την αγάπη, τη ζωή που ανοίγεται στον ορίζοντα της συντροφικότητας.
Ο Miguel Angel Jimenez εγκατέλειψε τη Νομική για να σπουδάσει Φωτογραφία Κινηματογράφου. Έχει γυρίσει ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ. Το «Παράθυρο στη Θάλασσα» είναι η τελευταία μεγάλου μήκους ταινία του.
Τετάρτη 11 Αυγούστου 2021
(Μικρού Μήκους)
Maneki Neko
Σκηνοθεσία: Μανώλης Μαυρής || Έτος Παραγωγής: 2017 || Γλώσσα: ελληνικά || Διάρκεια: 19’ ||Έγχρωμη
Παίζουν: Χάρης Φραγκούλης, Χρήστος Στέργιογλου, Νικολίτσα Ντρίζη, Μαρία Φιλίνη, Γιάννης Διαµαντής, Αννα Μιχαήλου.
Το «Μaneki Νeko» είναι ένα ψυχαναλυτικό θρίλερ που ακροβατεί μεταξύ του φανταστικού και του ρεαλιστικού, με αινιγματικές μεταπτώσεις από την καθημερινότητα στη φαντασίωση και πίσω.
Η ταινία διαδραματίζεται σε ένα ταξί που κινείται μέσα στην Αθήνα. Μέσα εκεί, το παρελθόν συναντά το μέλλον και οι αγωνίες του πρωταγωνιστή έρχονται σε αντιπαράθεση με τα θέλω του.
Ο Μανώλης Μαυρής σπούδασε γραφιστική στην Αθήνα και έκανε μεταπτυχιακά στην οπτική επικοινωνία στο Central Saint Martins College στο Λονδίνο. Το 2014 ολοκλήρωσε την πρώτη μικρού μήκους ταινία του «Blue Train». Το «Maneki Neko» έχει ταξιδέψει σε 35 φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο και έχει αποσπάσει 13 βραβεία. Η τελευταία ταινία του «Brutalia: Εργάσιμες Μέρες» βραβεύτηκε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών το 2021.
Αδέλφια εξ αίματος || Boys Cry (Ιταλία)
Σκηνοθεσία: Damiano & Fabio D’ Innocenzo || Έτος Παραγωγής: 2018 || Γλώσσα: Ιταλικά || Υποτιτλισμός: Ελληνικά || Διάρκεια: 96 || Έγχρωμη
Παίζουν: Andrea Carpenzano, Matteo Olivetti, Milena Mancini, Massimiliano Tortora.
Ο Μίρκο και ο Μανόλο, είναι κολλητοί φίλοι από παιδιά. Ζουν και οι δύο σε μονογονεϊκές οικογένειες που δύσκολα τα βγάζουν πέρα, κάπου στα προάστια της Ρώμης. Περνούν τις μέρες τους στη σχολή και τις νύχτες τους κάνοντας βόλτες με το αμάξι, κάνοντας όνειρα για τις γυναίκες, τον έρωτα, τις δουλειές που θα βρουν, τα χρήματα που θα κερδίσουν και μια καλύτερη ζωή που έρχεται.
Ένα βράδυ, παρασύρουν άθελά τους με το αμάξι έναν άγνωστο πεζό και στη συνέχεια τον εγκαταλείπουν αβοήθητο στην άσφαλτο. Αυτό που δεν γνωρίζουν, είναι ότι στην πραγματικότητα έχουν σκοτώσει έναν πληροφοριοδότη της αστυνομίας και ότι με αυτό τον τρόπο έχουν μόλις εξαργυρώσει μια θέση στην τοπική συμμορία μαφιόζων.
Οι ανέσεις που τους εξασφαλίζει το εύκολο χρήμα και οι αυταπάτες μιας ακμάζουσας καριέρας στην πυραμίδα της μαφίας, «μεθούν» τους δύο νέους που πολύ σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι ο κόσμος του οργανωμένου εγκλήματος δεν είναι η γη της επαγγελίας που αναζητούσαν.
Ένα φαουστικών προεκτάσεων γκανγκστερικό δράμα που τεστάρει τις αντοχές της αληθινής φιλίας.
O Damiano και ο Fabio d’Innocenzo είναι ένα σκηνοθετικό και σεναριακό δίδυμο. Μεγάλωσαν στη Ρώμη ζωγραφίζοντας, γράφοντας ποιήματα, φωτογραφίζοντας. Χωρίς επίσημη κινηματογραφική εκπαίδευση, έχουν κάνει βιντεοκλίπ, τηλεταινίες, θεατρικά. Το «Αδέλφια εξ Αίματος» είναι η πρώτη τους ταινία και έκανε πρεμιέρα στο Πανόραμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.