Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας στην 4η Συνεδρίασή του, που πραγματοποιήθηκε στις 4 / 5 / 2015 επεσήμανε την αδικία και την μεγάλη οικονομική επιβάρυνση που υφίστανται οι κάτοικοι της Στερεάς Ελλάδας καθώς και οι πολίτες που διέρχονται από αυτή προκειμένου να φθάσουν σε άλλους προορισμούς , λόγω της ύπαρξης μεγάλου αριθμού σταθμών διοδίων στους οδικούς της άξονες.
Έτσι με γνώμονα τη διαφύλαξη των δικαιωμάτων της ισονομίας και της ελεύθερης διακίνησης των πολιτών αποφάσισε ΟΜΟΦΩΝΑ την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος :
ΨΗΦΙΣΜΑ
Το σύστημα των διοδίων, όπως αυτό έχει σχεδιαστεί και εφαρμόζεται παραβιάζει με τον πιο ακραίο τρόπο το δικαίωμα της ισονομίας των πολιτών καθώς όλοι οι διερχόμενοι αναγκάζονται να πληρώνουν το ίδιο αντίτιμο, ακόμη και στις περιπτώσεις που χρησιμοποιούν πολύ μικρά τμήματα του αυτοκινητόδρομου.
Επίσης, η λογική των διοδίων με τα τόσο υψηλά αντίτιμα δεν επιτρέπει στους πολίτες να κινούνται ελεύθερα στο Δημόσιο οδικό δίκτυο της Χώρας, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται αύξηση της κίνησης στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα να έχουν γίνει η θλιβερή πραγματικότητα σε πολλές περιοχές.
Στα πλαίσια των παραπάνω η ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας προτείνει και διεκδικεί:
1. Την μη εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων στο οδικό δίκτυο της Στερεάς Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, δεν θα πρέπει να επιτραπεί η δημιουργία σταθμού διοδίων στον οδικό άξονα Σχηματάρι – Χαλκίδα, λαμβάνοντας υπόψη την δεινή οικονομική κατάσταση των πολιτών και το γεγονός ότι σ’ αύτη στη δύσκολη συγκυρία τα μέτρα που λαμβάνονται θα πρέπει να έχουν:
α) Κοινωνικό χαρακτήρα και να μη πλήττουν ακόμη περισσότερο τα κατακρεουργημένα εισοδήματα των πολιτών και
β) αναπτυξιακό χαρακτήρα, με στόχο τη μείωση του κόστους μεταφοράς εργατικού δυναμικού και προϊόντων.
2. Με την ίδια λογική είναι απαραίτητη η κατάργηση όλων των σταθμών διοδίων (π.χ. Μαυρομαντήλα Φθιώτιδας), που εγκαταστάθηκαν στην Στερεά Ελλάδα από την έναρξη της κρίσης κι έπειτα.
3. Κατασκευή παραλλήλων οδών και μέχρι την ολοκλήρωσή τους διατήρηση των υφιστάμενων σημείων εισόδου/εξόδου της Εθνικής οδού Αθήνας – Θεσσαλονίκης (π.χ. έξοδος 90ου χιλιόμετρου Ε.Ο. που εξυπηρετεί του κατοίκους του Ακραιφνίου, του Κόκκινου και του Κάστρου), έτσι ώστε να δίνεται εναλλακτική λύση στους διερχόμενους οδηγούς και κυρίως στους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών.
4. Αλλαγή του συστήματος χρέωσης των διερχόμενων οδηγών και μείωση του αντιτίμου κατά 50% σε όλους τους σταθμούς διοδίων, μέχρι την εφαρμογή του νέου συστήματος. Η νέα χρέωση θα πρέπει να είναι σαφώς χαμηλότερη αυτής που ισχύει σήμερα και να είναι ανάλογη με τα διανυόμενα χιλιόμετρα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εκτός των άλλων, αναμένεται να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της επιβάρυνσης του απαρχαιωμένου και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνου επαρχιακού οδικού δικτύου.
Τέλος, τονίζεται ότι η ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας και οι Δήμαρχοι της είναι αποφασισμένοι να συνδράμουν με όλες τους τις δυνάμεις διαδραματίζοντας ενεργό ρόλο, έτσι ώστε όλοι οι πολίτες να κινούνται ελεύθερα στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα διόδια να μετατραπούν από εισπρακτικό, σε ανταποδοτικό μέσο προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας.