Παρουσιάζουν ειδικοί της Γαστρονομίας και της Προώθησης της τοπικής Αγροδιατροφής

0

«Γαστρονομικές κοινότητες-Γαστρονομικοί προορισμοί» εγχειρίδιον δράσης

Ένα βιβλίο προβληματισμού και δράσης για την ελληνική γαστρονομία από τον Γιώργο Πίττα

Πώς μπορεί η Γαστρονομία να γίνει μοχλός ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας;

Ο Γιώργος Πίττας, έχοντας ταξιδέψει απ’ άκρου σε άκρη στην Ελλάδα και γνωρίζοντάς την σε βάθος, προτείνει την αξιοποίηση του γαστρονομικού πλούτου κάθε τόπου προς όφελος της τοπικής οικονομίας, μέσα από την οργάνωση και σύμπλευση των ανθρώπων που έχουν συμφέρον γι’ αυτό.
Mε τρόπο αυτό η γαστρονομία θα προσδώσει αξία σε κάθε τόπο, θα ενισχύσει την ταυτότητα κάθε τουριστικού προορισμού, θα συμβάλει στην ανάπτυξη του αγροδιατροφικού κλάδου, αλλά και στην τοπική οικονομία γενικότερα.

Εισάγοντας τον όρο «Γαστρονομικές Κοινότητες», ο συγγραφέας μιλά για την ανάγκη των νέων επαγγελματιών γύρω από την γαστρονομία, να πάρουν πάνω τους την ευθύνη και να κινητοποιήσουν τις κοινωνίες τους προκειμένου να αξιοποιήσουν το σύνολο των γαστρονομικών πόρων του τόπου τους.

Πως συγκροτούνται οι κοινότητες, από ποιά μέλη και στη βάση ποιών αξιών;
Ποιά είναι τα μεγάλα προβλήματα (γνώσης- νοοτροπίας) που αντιμετωπίζουν;
Εδώ έρχεται μία άλλη καινοτομία του βιβλίου: εντοπίζει παθογένειες της ελληνικής νοοτροπίας, μιλά για αντιλήψεις και συμπεριφορές βαθιά ριζωμένες, από τις οποίες οι νέοι επαγγελματίες θα πρέπει να απαλλαγούν (και αναφέρει παραδείγματα όπου ήδη έχουν αρχίσει να το κάνουν) προκειμένου να δουν την πρόοδο και την προκοπή στον τόπο τους.

Ο Γιώργος Πίττας, ξενοδόχος, επικεφαλής του Ελληνικού πρωινού του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, συγγραφέας και ιδρυτής της ιστοσελίδας Greek Gastronomy Guide, στο 7ο βιβλίο του «Γαστρονομικές Κοινότητες-Γαστρονομικοί προορισμοί», θέτει προβληματισμούς και προτείνει δράσεις, έτσι ώστε ο γαστρονομικός πλούτος κάθε τόπου να αξιοποιηθεί και να γίνει, μέσα από την αφύπνιση των κοιμισμένων συλλογικοτήτων, μοχλός ανάπτυξης για την ελληνική γαστρονομία και την οικονομία της χώρας.

Το βιβλίο απευθύνεται κυρίως στα υποψήφια μέλη των γαστρονομικών κοινοτήτων, δηλαδή σε όλους τους επαγγελματίες του ευρύτερου χώρου του αγροδιατροφικού κλάδου, της εστίασης και του τουρισμού.
Σκοπός του βιβλίου δεν είναι μόνο η διεύρυνση των γνώσεων των επαγγελματιών, η ευαισθητοποίησή τους στους θησαυρούς της γαστρονομίας του τόπου τους και η προετοιμασία τους για τη δημιουργία ενός νέου θεσμού, του θεσμού των Γαστρονομικών Κοινοτήτων.
Το βιβλίο επιδιώκει να γίνει οδηγός δράσης, ένα εγχειρίδιο συμπεριφοράς.

Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει κεφάλαια που δίνουν πληροφορίες για ό,τι συμβαίνει σήμερα σε διεθνές επίπεδο, στον Αγροδιατροφικό κλάδο, τον Τουρισμό, τη Γαστρονομία, τη σχέση Τουρισμού και Γαστρονομίας, στον Οινικό και τον Γαστρονομικό Τουρισμό και περιγράφει τις καλύτερες πρακτικές τους στο εξωτερικό.

Η δεύτερη αναφέρεται στις εξελίξεις του Ελληνικού Τουρισμού, στην Ελληνική γαστρονομική επανάσταση και την αξιοποίηση των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων, δίνει παραδείγματα σημαντικών γαστρονομικών δράσεων στην Ελλάδα, περιγράφει τον ρόλο του Γαστρονομικού και Οινικού Τουρισμού στην χώρα μας.

Οι δύο επόμενες ενότητες αναφέρονται στον ρόλο της γαστρονομίας ως ολότητας, ως μέσο προσέγγισης της ταυτότητας ενός τόπου, καταλήγει στον τρόπο που προτείνει ο συγγραφέας να οργανωθούν οι γαστρονομικές κοινότητες στην βάση των αρχών της Ποιότητας, της Εντοπιότητας, Αυτοδέσμευσης και Συνεργατικότητας.

Κατόπιν ο συγγραφέας περιγράφει -σύμφωνα με το μοντέλο οργάνωσής του- σε 12 κατηγορίες τα αγαθά και τις αξίες της γαστρονομίας κάθε τόπου (Τόπος – Ιστορία, Παραδοσιακή κουζίνα, Διαμονή με αρώματα γεύσεων, Προϊόντα, Παραγωγοί, Εδέσματα, Ταβέρνες, Εστιατόρια, Καφενεία, Πανηγύρια, Αγορές, Αξιοθέατα), που πρέπει να αναδειχθούν και να αξιοποιηθούν ώστε συγκροτήσουν την γαστρονομική ταυτότητα κάθε τόπου.

Το βιβλίο περιλαμβάνει κεφάλαια που αναφέρονται στην αλλαγή νοοτροπίας των επαγγελματιών. Θέματα που θίγονται είναι: «Αυτογνωσία και μάθηση», «Από την ντροπή στην πολιτιστική αυτοπεποίθηση», «Εμείς και το λάθος», «Το δώρο της κριτικής», «Ανάληψη ευθύνης», «Αγάπη για τον τόπο», «Αυτοδέσμευση, Συνεργατικότητα, Ποιότητα, Εντοπιότητα», «Πελατοκεντρικότητα», «Ολιστική εμπειρία προορισμού», «Μύθος και Λόγος». «Διαχείριση προβλημάτων», «Εργαλεία Μάρκετινγκ».


Γιώργος Παλησίδης
6973453331

Μοιρασου το.