Απάντηση έδωσε κατά την τελευταία συνεδρίαση ο Δήμαρχος Τήνου στα ερωτήματα που είχε καταθέσει ο κ. ΚροντηράςΠαναγιώτης κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 28ης Ιανουαρίου 2016 και είχαν γνωστοποιηθεί στους πολίτες της Τήνου μέσω σελίδας κοινωνικής δικτύωσης και τοπικών ενημερωτικών ιστοσελίδων.
Η απάντηση του Δημάρχου έχει ως εξής:
Κύριε Κροντηρά.
Καλό θα ήταν πριν την υποβολή όποιων ερωτημάτων σας, ή ακόμα και παράλληλα, ειδικά από τη στιγμή που υποστηρίζεται ότι δεν στοχεύουν στην δημιουργία εντυπώσεων, να κάνετε και την αυτοκριτική σας γιατί τα θέματα αυτά τα χειριζόσασταν επί μακρόν είτε ως Δήμαρχος Εξωμβούργου είτε ως Δήμαρχος Τήνου κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο.
Υπόχρεος όμως και εκ του κανονισμού οφείλω να απαντήσω.
Στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων δεν υπάρχουν υποσχέσεις. Υπάρχουν πραγματικά γεγονότα και επ’ αυτών προσπαθούμε να βρούμε και να εφαρμόσουμε τις ενδεδειγμένες λύσεις. Η βασικότερη των προϋποθέσεων για τις επόμενες ενέργειες και πράξεις μας είναι το να υπάρχει αποδέκτης για την παραλαβή των σύμμικτων απορριμμάτων μας. Προϋπόθεση την οποία πρώτα θα έπρεπε να είχατε εξασφαλίσει και μετά να προχωρήσετε στην λύση της δεματοποίησης των απορριμμάτων μας, άλλως όλος ο σχεδιασμός σας ήταν και παραμένει μη υλοποιήσιμος.
Παρά ταύτα:
Η θαλάσσια μεταφορά απορριμμάτων καθώς και η χρηματοδότηση αυτής έχει ρυθμιστεί με το Ν. 4316/2014στο Άρθρο 84, παρ. 6 α, β, γ, δ, ε, στ και όχι στο Άρθρο 86 όπως λέτε. Συγκεκριμένα στο Άρθρο 84 αναφέρεται:
Άρθρο 84
Βεβαίως η δαπάνη θαλάσσιας μεταφοράς αποβλήτων βαρύνει τους αντίστοιχους φορείς αποβλήτων, όπως βέβαια και κάθε δαπάνη που ανατίθεται από τον Δήμο. Παρεμπιπτόντως να σας ενημερώσω ότι από πουθενά δεν απαγορεύεται η επιχορήγηση της μεταφοράς από άλλον φορέα.
Αυτό που διερευνάται από το Δήμο είναι το να διευκρινιστεί αν το κόστος της μεταφοράς θα βαρύνει την ανταποδοτική υπηρεσία καθαριότητας αποκλειστικά ή όχι.
Για την ισοσκέλιση των ανταποδοτικών τελών σας παραπέμπω στην ΚΥΑ 26945/31-7-2015 (ΦΕΚ 1621 Β), όπου σε ανάλυσή της αναφέρεται ότι : Στην πράξη για τον πλήρη ισοσκελισμό των ανταποδοτικών τελών, σε περίπτωση που οι δαπάνες υπερβαίνουν τα αντίστοιχα έσοδα κατά τα ανωτέρω, θα πρέπει να μειωθούν οι δαπάνες στις άκρως απαραίτητες , που δεν θα παρεμποδίσουν όμως την απρόσκοπτη και ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας. Αν αυτό δεν επαρκεί ή δεν είναι εφικτό, η έσχατη λύση είναι η αναπροσαρμογή των συντελεστών των τελών.
Στην ουσία λοιπόν για να αντιμετωπίσουμε τα έξοδα της θαλάσσιας μεταφοράς μου προτείνεται να αυξήσω τα ανταποδοτικά τέλη και συγκεκριμένα να τα υπερδιπλασιάσω μιας και η δαπάνη για την μεταφορά των ήδη δεματοποιημένων ΑΣΑ θα ξεπεράσει το 1.000.000,00 € και όχι να ενδιαφερθώ για χρηματοδότηση. Δεν μπαίνω στην διαδικασία χαρακτηρισμού της πρότασή σας, ας την χαρακτηρίσουν οι συμπολίτες μας.
Όσο για τις αιτιάσεις ότι η μεταφορά μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τη ΣΑΤΑ αυτές δεν έχουν εφαρμογή στη νομοθεσία γιατί όπως και αυτό το γνωρίζετε από τη ΣΑΤΑ χρηματοδοτούνται επενδυτικά έργα και προμήθειες παγίων και όχι εργασίες.
Η μεταφορά των ΑΣΑ της Τήνου είναι ιδιάζουσα περίπτωση αφ’ ενός λόγω ποσοτήτων και αφ’ ετέρου λόγω απόστασης. Δεν είμαστε ούτε Παξοί, ούτε Σχοινούσα, ούτε Ερεικούσα που πιθανόν να έχουν ένα απορριμματοφόρο την εβδομάδα. Εάν οδηγηθούμε σε λύσεις απομάκρυνσης/μεταφοράς των ΑΣΑ με ένα, δύο ή πέντε φορτηγά ανά δεκαπενθήμερο, μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό ότι ανά δεκαπενθήμερο θα μεταφέρουμε ποσότητες που το νησί μας συγκεντρώνει σε μία ημέρα, πόσο μάλλον να μεταφερθούν οι ποσότητες που μέχρι σήμερα έχουν συγκεντρωθεί.
Στόχος μας όταν θα υπάρξει τελικός αποδέκτης είναι να μεταφερθούν οι μεγαλύτερες δυνατές ποσότητες με μια θαλάσσια μεταφορά ώστε το κόστος να είναι μειωμένο. Παράλληλα διερευνούμε και άλλες λύσεις. Αυτές τις εποχές δεν υπάρχει δυνατότητα για ακοστολόγητες σκέψεις πόσο μάλλον για πράξεις.
Δεν χρειάζεται να διερευνήσουμε την προκήρυξη εργολαβίας για τη θαλάσσια μεταφορά αφού αποτελεί υποχρέωση μας και μάλιστα θα γίνει από πιστοποιημένες εταιρείες που αναλαμβάνουν τέτοιες δράσεις.
Όσο για την ειρωνική σας παρατήρηση περί φιλικών σχέσεων σας πληροφορώ ότι οι φιλικές σχέσεις είναι χαρακτηριστικό της κοινωνίας των ανθρώπων όσο και να σας φαίνεται περίεργο, εκτός και εάν το αγνοείται.
Το Ε & ΣΤ ερώτημά σας είναι παντελώς άκυρο. Το εν λόγω ΦΕΚ επιλαμβάνεται θέματα αντιμετώπισης εναπομεινάντων ενεργών ΧΑΔΑ και όχι θέματα αντιμετώπισης δραματοποιημένων απορριμμάτων όπως ήδη σας έχω ξανά πει.
Παρακαλώ να διαβάσετε ξανά τον τίτλο του ΦΕΚ 1081/9-6-2015 «Κατάρτιση οριστικού Σχεδίου Δράσης αντιμετώπισης οριστικής παύσης εναπομεινάντων ενεργών ΧΑΔΑ στις Περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου».
Επιπλέον για επιπρόσθετη ενημέρωση και διευκόλυνση σας, σας παραθέτω την παράγραφο 1 του εν λόγω ΦΕΚ:
ΦΕΚ 1081/2015
Γι αυτό, κε Κροντηρά και στο συγκεκριμένο ΦΕΚ δεν περιλαμβάνονται νησιά όπως η Τήνος, η Άνδρος, κλπ. Τώρα εάν δεν έχετε τη δυνατότητα κατανόησης των ως άνω δεν είναι κακό να απευθυνθείτε σε κάποιον πιο εξειδικευμένο.
Όσον αφορά το Πρακτικό του αρμόδιου Κλιμακίου ελέγχου θα πρέπει να σας υπενθυμίσω ότι «ου γαρ έρχεται μόνο του» και γι’ αυτό θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι ο εν λόγω έλεγχος πραγματοποιήθηκε μετά από αίτηση-αναφορά από το Σύλλογο Απανταχού Αγαπιανών, επί προεδρίας Αλέξανδρου Ζαλώνη, τον Σεπτέμβριο του 2015. Η εν λόγω αναφορά αφορούσε τη λειτουργία της μονάδας αποθήκευσης και μεταφόρτωσης αστικών στερεών αποβλήτων (με δεματοποίηση) στη θέση «Κοσσίνι» του Δήμου Τήνου. Προφανώς μέχρι τέλη Αυγούστου 2014 δεν υπήρχαν προβλήματα. Γι’ αυτό και μόνο το λόγο συστήθηκε ειδική επιτροπή ελέγχου της μονάδας η οποία επιτροπή μετά από επιτόπιο έλεγχο συνέταξε το από 29/10/2015 πρακτικό με 12 παρατηρήσεις. Επί του Πρακτικού ο Δήμος απάντησε με το υπ’ αριθμ. 14517/11-12-2015 έγγραφο και αναμένουμε την απόφαση της Δ/νσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσω ότι οι 10 από τις 12 παρατηρήσεις αφορούν παραλήψεις που έγιναν από την κατασκευή και έναρξη λειτουργίας του δεματοποιητή τις οποίες προσπαθούμε να διορθώσουμε-θεραπεύσουμε. Οι άλλες δύο (2) αφορούν το νέο χώρο που μισθώσαμε για την εναπόθεση των δεματοποιημένων ΑΣΑ.
Όσον αφορά την λειτουργία της Ανακύκλωσης, ας μου επιτραπεί να κάνω μια αναδρομή στα παρελθόντα έτη.
Στις 13-02-2012 (αρ. πρωτ. 539, ΑΔΑ: ΒΟΖ37ΛΞ-Ρ5Σ,ΕΔΑ), με δικαιούχο τον Δήμο Άνδρου εντάχθηκε η πράξη « Αποκατάσταση ΧΑΔΑ και εξοπλισμός διαχείρισης ΑΣΑ Δ. Τήνου” με κωδικό ΟΠΣ 372956. Η εν λόγω πράξη μεταξύ άλλων περιλαμβάνει δύο υποέργα:
Υποέργο 8 «Τεχνικές Προδιαγραφές και Τεύχη Δημοπράτησης για την προμήθεια εξοπλισμού Ανακύκλωσης Δήμου Τήνου 24.600,00 €
Υποέργο 9 « Προμήθεια Εξοπλισμού Ανακύκλωσης Δήμου Τήνου « 230.000,00 €
Με την τροποποίηση της 27-08-2012 τα υποέργα γίνονται:
Υποέργο 10 Τεχνικές Προδιαγραφές και Τεύχη Δημοπράτησης για την προμήθεια εξοπλισμού Ανακύκλωσης και δεματοποίησης Δήμου Τήνου 24.600,00 €
Υποέργο 11 Προμήθεια Εξοπλισμού Ανακύκλωσης Δήμου Τήνου 230.000,00 €
(Σε αυτή την τροποποίηση το υποέργο 12 είναι το Προμήθεια Εξοπλισμού Δεματοποίησης Δήμου Τήνου 725.000,00 €)
13-12-2012 Παραδίδεται το Υποέργο 10 που περιλαμβάνει
– Σχέδιο Δράσης για την διαχείριση Αστικών Στερεών Αποβλήτων της νήσου Τήνου
– Σχέδιο Τεύχους Προκήρυξης για την προμήθεια εξοπλισμού ανακύκλωσης
– Σχέδιο Τεύχους Προκήρυξης για την προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών δεματοποίησης.
Σημείωση: Το πρώτο από τα παραδοτέα δεν ήρθε ποτέ για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο ή την Προϊστάμενη Αρχή και βεβαίως δεν έγινε ποτέ καμία διαβούλευση για το σχεδιασμό της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Ως αποτέλεσμα στο έγγραφό της ΕΥΔ με αρ. 4047/04-08-2015 να γίνεται λόγος για «απουσία ολοκληρωμένου σχεδιασμού διαχείρισης των ΑΣΑ με βάση τα σημερινά δεδομένα και τις ανάγκες στον οποίο θα πρέπει να ενσωματώνεται και ο σχεδιασμός του ΣΜΑΥ»., αλλά και στην έκθεση επιτόπιας επαλήθευσης 5340/09-10-2015 να αναφέρεται « το πρώτο από τα εν λόγω παραδοτέα (Σχέδιο Δράσης), το οποίο και αποτελεί θεωρητικά το βασικό εργαλείο σχεδιασμού πολιτικής διαχείρισης των ΑΣΑ, δεν εγκρίθηκε ποτέ από την Πρ/νη του έργου Αρχή, παρουσιάζει σημαντικές ασυμφωνίες με τα στοιχεία των υπόλοιπων δύο παραδοτέων, ενώ δεν εμφανίζει καμία ουσιαστική χρησιμότητα/ εφαρμοσιμότητα για την επίτευξη του στόχου της ολοκληρωμένης διαχείρισης ΑΣΑ, καθώς το σύνολο σχεδόν των στοιχείων αναφοράς του είναι πλέον παρωχημένο, ο ΕΣΔΑ έχει τροποποιηθεί, ενώ και τα δεδομένα σχετικά με την ανακύκλωση έχουν πλήρως διαφοροποιηθεί. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το γεγονός ότι κατά την επιτόπια επαλήθευση τα στελέχη ΔΤΥ του Δήμου Τήνου αγνοούσαν την ύπαρξη του εν λόγω παραδοτέου…»
Επίσης στο έγγραφο ΔΤΥ 26-10-2015 προς την ΕΥΔ αναφέρει «… η τότε δημοτική αρχή ανέθεσε την τεχνική υποστήριξη στο Τεχνικό γραφείο του κ. Γεώργιου Μαραγκού που φέρει τον διακριτικό τίτλο “EXELIXIS”, και σε συνεργασία με την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή αποφάσιζαν για τις τροποποιήσεις της εν λόγω πράξης. Η διαχείριση και ο συντονισμός γίνονταν αποκλειστικά από το γραφείο του τότε Δημάρχου και η εμπλοκή των υπαλλήλων στην εν λόγω πράξη γίνονταν περιστασιακά και μόνο με υπαλλήλους που είχαν, λόγω ειδικότητας, εμπλακεί στις επιβλέψεις των μελετών τις οποίες η τότε δημοτική αρχή είχε αποφασίσει να προωθήσει. Ακόμα και όταν τοποθετήθηκαν οι προϊστάμενοι, στη Δ/νση και στα Τμήματα, το Σεπτέμβριο του 2013, η ενημέρωσή τους γινόταν μόνο για τις ενεργές συμβασιοποιημένες μελέτες και ο προγραμματισμός, σχεδιασμός και η διαχείριση των πράξεων γινόταν αποκλειστικά και μόνο από το Δήμαρχο. Με την αλλαγή της δημοτικής αρχής και καθώς ενεργοποιήθηκε το Τμήμα Προγραμματισμού (αλήθεια δεν θεωρούνταν σημαντικό εργαλείο λειτουργίας του Δήμου το εν λόγω Τμήμα;;; Γιατί άραγε….) , η διαχείριση των πράξεων και των υποέργων τους, μεταφέρθηκε από το Δήμαρχο στις υπηρεσίες του Δήμου. Να επισημάνουμε εδώ ότι λόγω όσων προαναφέρθηκαν, οι περισσότεροι υπάλληλοι της υπηρεσίας μας, δεν γνώριζαν για τις διαδικασίες των προηγούμενων χρόνων, κι ακόμη και μέχρι την ημέρα της επιτόπιας επαλήθευσης, δεν ήταν ενήμεροι για μελέτες που είχαν υποβληθεί και πληρωθεί (πχ αυτές που αναφέρονται στο πόρισμα για το υποέργο 10, τη σύμβαση του Δήμου με την εταιρεία ανακύκλωσης και τα παραδοτέα προς τον Δήμο κλπ).»
06-06-2013 υπογράφεται η σύμβαση με την ΕΕΑΑ για μεταφορά των ανακυκλώσιμων κλπ. Μέχρι το τέλος του 2013 παραδίδονται 200 κάδοι (αυτοί στους οποίους αναφέρεστε στο ερώτημα σας) 2 χρωμάτων στον Αγ. Νικήτα και Φεβρουάριο του 2014 παραδίδεται το όχημα ανακύκλωσης.
Στο θέμα αυτό θα επιθυμούσα μια πειστική απάντηση από μέρους σας: Γιατί δεν εφαρμόσατε το πρόγραμμα συλλογής των ανακυκλώσιμων υλικών στο νησί μας, αφού οι ίδιες προϋποθέσεις υφίσταντο από τότε;
Στις 21-01-2014 (αρ. πρωτ. 216, ΑΔΑ: ΒΙΨΕ7ΛΞ-ΝΕΨ, ΕΔΑ) εγκρίθηκε η 3η τροποποίηση της πράξης μετά από το 17-01-2014 αίτημα τροποποίησης του Δήμου
Υποέργο 11 Προμήθεια Εξοπλισμού Ανακύκλωσης Δήμου Τήνου 0 €
Υποέργο 16 Προμήθεια και εγκατάσταση Σταθμού Μεταφόρτωσης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΣΜΑΥ) Δήμου Τήνου 202.000,00 €
Υποέργο 17 Περιβαλλοντική μελέτη (ΠΠΔ) Σταθμού Μεταφόρτωσης Ανακυκλώσιμων Υλικών 13.000,00 €
Υποέργο 18 Οριστική Μελέτη και Τεύχη δημοπράτησης για την προμήθεια και εγκατάσταση σταθμού Μεταφόρτωσης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΣΜΑΥ) Δήμου Τήνου 15.000,00 €
(Οι 230.000 του εξοπλισμού ανακύκλωσης μηδενίστηκαν και μεταφέρθηκαν στα νέα υποέργα για το ΣΜΑΥ.)
Από τον Ιανουάριο του 2014 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2014 δεν έγινε ούτε μία ενέργεια για την έναρξη της ανακύκλωσης και φυσικά την κατασκευή του χώρου μεταφόρτωσης. (Το πρώτο τετράμηνο είχαμε προετοιμασία για εκλογές και το δεύτερο τις είχαμε χάσει, ποιος λοιπόν ο λόγος να τρέχουμε; ).
Αναλαμβάνοντας την διοίκηση του Δήμου τον Σεπτέμβριο του 2014 παραχωρήσαμε στις αρχές του 2015 την διαχείριση όλων των ενταγμένων πράξεων και των υποέργων τους στο Τμήμα Προγραμματισμού και στην Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών Δόμησης και Περιβάλλοντος του Δήμου. Η υπηρεσία όσον αφορά στο συγκεκριμένο υποέργο και συγκεκριμένα το Τμήμα Η/Μ Έργων και Συγκοινωνιών, γνωρίζοντας ότι πλέον ο διαθέσιμος χρόνος ήταν ελάχιστος, στις αρχές του 2015 ξεκίνησε τις διαδικασίες ανάθεσης του υποέργου 18 ” Οριστική Μελέτη και Τεύχη δημοπράτησης για την προμήθεια και εγκατάσταση σταθμού Μεταφόρτωσης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΣΜΑΥ) Δήμου Τήνου” και ανέλαβε να εκτελέσει την αδειοδότηση του ΣΜΑΥ αντί να εισηγηθεί την ανάθεση του σε εξωτερικό συνεργάτη – ανάδοχο, όπως είχε προβλεφθεί με το υποέργο 17 (κόστους 13.000,00 €).
Με το με αριθ. Πρωτ. 5749/22-05-2015 έγγραφό της συνέταξε και απέστειλε προς το Τμήμα Χορήγησης Αδειών Ανάπτυξης – Ενέργειας κ’ Φυσικών Πόρων της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου το σχετικό ερωτηματολόγιο για την αδειοδότηση του σταθμού Μεταφόρτωσης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΣΜΑΥ). Η απάντηση από το Τμήμα Χορήγησης Αδειών Ανάπτυξης – Ενέργειας κ’ Φυσικών Πόρων δόθηκε με το με αριθμ. πρωτ. 3303/ 17-08-2015 έγγραφο.
Έγγραφο ΔΤΥ 26-10-2015 η Οριστική μελέτη και τα τεύχη Δημοπράτησης, εστάλησαν για προέγκριση στην ΕΥΔ σύμφωνα με το με αριθμ. πρωτ. 9189/ 27-07-2015 της υπηρεσίας μας. Σας επισημαίνουμε ότι η υπηρεσία μέχρι σήμερα έχει μεριμνήσει και διαθέτει όλα τα παρακάτω έγγραφα από τις αρμόδιες υπηρεσίες Εφορείας Αρχαιοτήτων, Δ/νσης Δασών, Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και Τμήματος Δόμησης, ήτοι το με αριθμ. Πρωτ. 135660/ 80424/ 5046/ 1143/ 06-10-2015 έγγραφο της Εφορείας Αρχαιοτήτων, την Πράξη χαρακτηρισμού με αριθμ. Πρωτ 36642/ 29-05-2015 (ΑΔΑ:ΩΠΤΝΟΡ1Ι-ΕΓΡ), την με αριθμ. Πρωτ. 5479 Φ 701.4/ 18-09-2015 έγκριση της μελέτης Ενεργητικής πυροπροστασίας, την με αριθμ. Πρωτ. 12635/ 20-10-2015 βεβαίωση χρήσης γης καθώς και το παράβολο υπέρ της ΠΝΑ για την χορήγηση της άδειας εγκατάστασης του ΣΜΑΥ. Δηλαδή μέσα σε λίγους μήνες κατάφερε σχεδόν να ωριμάσει το έργο και να αιτηθεί προέγκριση των τευχών δημοπράτησης.
Στην συνέχεια η υπηρεσία παρέλαβε τα με αριθμ. Πρωτ. 4047/ 04-08-2015 και 5134/ 29-09-2015 έγγραφα της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισής (ΕΥΔ) με τα οποία μας γίνεται γνωστό ότι η όλη καθυστέρηση έχει ως αποτέλεσμα τη μη πιθανή ολοκλήρωση του έργου εντός προγραμματικής περιόδου (έως τέλος του 2015) , ότι για την έγκριση των τευχών δημοπράτησης θα πρέπει να υπάρχει εγκεκριμένο σχέδιο δράσης και το ότι η χρηματοδότηση της κατασκευής του ΣΜΑΥ δύναται να υλοποιηθεί κατά την νέα προγραμματική περίοδο στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου κατασκευής του ΧΥΤΥ.
Η κατασκευή του ΣΜΑΥ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την συγκέντρωση και την μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλικών. Μέχρι την κατασκευή του λοιπόν και όπως αρμοδίως μας υπεδείχθη έχουμε ξεκινήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ανάδειξη αναδόχου μεταφοράς αυτών (σύνταξη σχετικής μελέτης και αντίστοιχη πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του Δήμου οικ. έτους 2016).
Όσον αφορά το νέο Σχέδιο Δράσης η αρχική του μορφή ήταν έτοιμη στις 2/12/2015. Στις 04-12-2015 και μετά από συνεννόηση και επιθυμία των μελετητών του ΠΕΣΔΑ τους εστάλη ως σχέδιο για ενημέρωση και στη συνέχεια παρουσιάστηκε και στην ΠΕΔ. Το διάστημα από 8 έως 21/12/2015 τέθηκε προς διαβούλευση κατά την οποία λάβαμε παρατηρήσεις τις οποίες και ενσωματώσαμε στο σχεδιασμό. Η τελική του μορφή παραδόθηκε στο Γραφείο Δημάρχου στις 21/1/2016 το οποίο θα έρθει προς έγκριση στο Δ.Σ. μαζί με τον Κανονισμό καθαριότητας , όπως ήδη σας έχω ενημερώσει.
Τέλος, καλό θα ήταν με την υποβολή ερωτημάτων επί των αδιέξοδων που οδηγήσατε το νησί μας με τις ενέργειες σας στο θέμα διαχείρισης των απορριμμάτων, να καταθέτεται και προτάσεις υλοποιήσιμες, έτσι ώστε και το Δήμο που υπηρετείτε να βοηθήσετε και εμάς να κάνουμε παραδεκτή την αγάπη που δηλώνετε για το νησί μας.
Διαφωνίες μπορεί να έχουμε, άλλωστε είναι και συστατικό της δημοκρατίας μας, όμως για το συγκεκριμένο πρόβλημα αν δεν συμφωνήσουμε σε κοινά (όσο το δυνατόν) αποδέκτες λύσεις το πρόβλημα θα διαιωνίζεται.
Άποψη μου λοιπόν ότι δεν χρειάζονται τορπιλισμοί αλλά σύμπλευση.
Ο Δήμαρχος Τήνου
Σίμος Ορφανός