Μη παραχώρηση αιθούσης του θεάτρου Αστέρια για την πραγματοποίηση ημερίδας η συνεδρίου για την δράση του Τούρκου Σείχη Μπεντρεντίν >>στις παρακάτω εταιρίες :
1. Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας των Σερρών.
2. Πολιτιστικής Εταιρίας, Μουσικοί Ορίζοντες
Αξιότιμα μέλη,
του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών,
Κύριε Πρόεδρε,
του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών,
παρακαλώ, στο αίτημα των κ.κ. Δημούδη Δημητρίου και της κ.κ. Γεωργιάδου Σοφίας προέδρων των παραπάνω εταιριών, που εκπροσωπούν τους εαυτούς τους και ελάχιστους ομοϊδεάτες τους ,να μην παραχωρηθεί η αίθουσα του Κινηματογράφου Αστέρια για την πραγματοποίηση ημερίδας η συνέδριο του για την δράση Τούρκου Σείχη Μπεντρεντίν.
Τον Σείχη Μπεντρεντίν, τον κρέμασαν οι Τούρκοι αντίπαλοί του, το 1416 μ.χ στην πόλη των Σερρών.
Ενώ η πόλη των Σερρών, ζούσε την βαρβαρότερη σκλαβιά από τις 19 Σεπτεμβρίου 1383 από τους Τούρκους , που εξαφάνιζαν το Ελληνικό Γένος.
Εμείς, οι απόγονοι αυτών, των αδικοχαμένων προγόνων μας, που με πολύ μόχθο και φτώχεια χτίσαμε το θέατρο Αστέρια, δεν μας επιτρέπεται, να το παραχωρήσουμε ούτε για την διοργάνωση έστω και μιάς ημερίδας στους Τούρκους μισέλληνες και στον Αμερικανό ΧΙΘΛΟΡΟΗ καθηγητή πανεπιστημίου, δίνοντας την εντύπωση ότι ακόμα είμαστε ραγιάδες.
Κάποιοι, που επιθυμούν να τιμήσουν τον Τούρκο Σείχη Μπεντρεντίν, τον ονόμασαν κοινωνικό επαναστάτη και σοσιαλιστή προφανώς, για να πετύχουν τα αλλότρια σχέδιά τους.
Ενώ, ο Σείχης Μπεντρεντίν επεδίωκε να γίνει Πασάς και αυτός ήταν ο λόγος – η αιτία για την οποία τον κρέμασαν.
Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε, για την αγανάκτηση και άρνηση των πολιτιστικών συλλόγων του Νομού Σερρών, οι οποίο εξέδωσαν ανάλογο ψήφισμα με το οποίο απορρίπτουν την πραγματοποίηση συνεδρίου η ημερίδας προς τιμήν του Σείχη Μπεντρεντίν
Οι σύλλογοι αυτοί είναι οι κάτωθι:
1. Αδελφότητα Μικρασιατών Ν. Σερρών. Ο Άγιος Πολύκαρπος.
2. Πανελλήνια Ομοσπονδία Θρακικών Σωματείων.
3. Σύλλογος Ποντίων Ν. Σερρών. “ Η Εύξεινος Λέσχη”
4. Ένωση Κυπρίων Σερρών.
5. Λύκειο Ελληνίδων Σερρών.
6. Σύλλογος Ευρυτών Ν. Σερρών.
7. Θρακική Εστία Σερρών.
8. Παν ηπειρωτικός Σύλλογος Ν. Σερρών.
9. Πολιτιστικός και Λαογραφικός Σύλλογος Ποντίων Επταμύλων
10. Λαογραφικός Όμιλος Βλάχων και φίλων “ΛΑΙΛΙΑΣ” Ν.Σερρών.
Να σεβαστείτε τα εκατομμύρια των αδικοχαμένων Ελλήνων που σφάχθηκαν και πουλήθηκαν στα σκλαβοπάζαρα τις ανατολής και τα μικρά παιδιά που τα έκαναν γενίτσαρους αυτοί οι αιμοδιψείς
Κάνω αναφορά μόνο στα γεγονότα της Σμύρνης τον Αύγουστο του 1922.
• Εκτέλεση του Μητροπολίτη Χρυσοστόμου Σμύρνης με τον πλέον μαρτυρικό και απάνθρωπο
• Σφαγιασμός των 399 ιερέων, σε σύνολο ιερέων 459, (μόνο στην περιοχή της Σμύρνης -ιστορικός Σωλομίδης).
• Επίσης τον Δεσπότη Μοσχονησίων Αμβρόσιο τον πεταλώσανε ως άλογο.
• Τον Δεσπότη Κυδωνιών Γρηγόριο τον έθαψαν ζωντανό
• Τον Δεσπότη Ικονίου Ζήλων τον αποκεφάλισαν στην κεντρική πλατεία, προς παραδειγματισμό.
• Τον Αρχαντζικάκη τον σούβλισαν, ως άλλος Αθανάσιος Διάκος.
• Από τις δύο χιλιάδες εκκλησίες της Μικράς Ασίας, άλλες κάηκαν, άλλες έγιναν τζαμιά, στάβλοι και αποθήκες.
• Την ίδια τύχη είχαν 800 εκκλησίες στην Θράκη και άλλες τόσες στον Πόντο.
( Ιστορική πηγή των προαναφερομένων γεγονότων Σολωμίδης).
Δεν είναι αυτά αρκετά να σας να σκεφτείτε και ποτέ να μην δια νοηθείτε να δώσετε την αίθουσα των Αστεριών στους Τούρκους καθηγητές της προπαγάνδας κατά του Ελληνισμού;
Αυτά και μόνο τα γεγονότα δεν επαρκούν ,για να μην παραχωρήσετε την αίθουσα των Αστερίων του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στις εταιρείες, που επιθυμούν να διοργανώσουν συνέδριο, η ημερίδα στην μνήμη του Σείχη Μπεντρεντίν;
Αισθάνομαι την ανάγκη να αναφερθώ στην Ιστορία της πόλης των Σερρών για να υπενθυμίσω η να κάνω γνωστή την Ιστορία της πόλης των Σερρών, σε κάποιους που την ξέχασαν η την αγνοούν.
Η πόλη των Σερρών μέσα στην πορεία των χρόνων, ιστορικά για πρώτη φορά αναφέρετε απο τον ιστορικό Ηρόδοτο.
Ο πατέρας της ιστορίας το 520 π.χ αναφέρει την πόλη ως Σίρις η Παιονική, ο Ηρόδοτος μας εξιστορεί ότι:
O Δαρείος ο Α ́ βασιλιάς των Περσών, όταν γύρισε από εκστρατεία στην Σκυθία ,στις Σάρδες της Πυδίας στην πόλη του Κροίσου, διέταξε τον στρατηγό του Μεγάβαλο που ήταν διοικητής της Θράκης( η οποία ήταν σκλαβωμένη στους Πέρσες ), να μεταφέρει όλους τους Παίονες από την Σίρις στην Ασία.
Τότε την πόλη την κατέλαβε ένα Θρακικό φύλλο οι Οδομάντες και έκτοτε η πόλης, ονομάσθηκε Σίρις η Οδομαντική.
Το 880 μ.χ έρχεται ο Αυτοκράτορας του Βυζαντίου Νικηφόρος Φωκάς να την ανακαινίσει και να την περιτοιχίσει, διότι η Σέρρες ήταν η πλέον ευημερούσα πόλη του Βυζαντίου μετά την Θεσσαλονίκη. Το 980 μ.χ έρχεται ο Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος κάνει την Aκρόπολη της πόλης (πύργος του Ορέστη) και καθιστά την πόλη Προμαχώνα και ορμητήριο κατά των Βουλγάρων.
Το 1230 μ.χ την πόλη κυριεύουν οι Βούλγαροι, το 1245 την πόλη ελευθερώνει ο Ιωάννης Δούκας του Βυζαντίου Αυτοκράτορας της Νίκαιας, το 1345 η Σέρρες κυριεύεται από τον Στέφανο Δούσαν τον ηγεμόνα της Σερβίας, το 1371 την ελευθερώνει ο Εμμανουήλ Παλαιολόγος διοικητής της Θεσ/νικης και γίνεται στρατιωτική έδρα κατά των Τούρκων.
Στις 19 Σεπτεμβρίου του 1383 κυρίευσαν οι Τούρκοι την πόλη των Σερρών και μαζί με αυτούς ήρθε και το σκοτάδι στην πόλη για 530 χρόνια βάρβαρης σκλαβιάς.
Η πρώτη ενέργεια των τούρκων ήταν να πιάσουν τον Δεσπότη Ματθαίο και τους ιερείς και όλους τους προύχοντες της πόλεως και τους δολοφόνησαν τους νέους τους έκαναν γενίτσαρους και πολεμιστές κατά των Ελλήνων, πήραν τις περιουσίες και σκλάβωσαν τον πληθυσμό.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Σε μία εποχή αναζωπύρωσης της τουρκικής επιθετικότητας, με ευθεία αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων τόσο της Ελλάδας όσο και της Κύπρου, σε μία εποχή που η τουρκική επιθετικότητα κατά της πατρίδας μας αυξάνεται διαρκώς και η Τουρκία όχι μόνο δεν εκδηλώνει την μετάνοιά της για τα εκατομμύρια των θυμάτων της, αλλά εκπονεί νεοθωμανικά σχέδια, πόσο λανθασμένης αντίληψης μπορεί να είναι κάποιοι στις Σέρρες, ώστε να επιδιώκουν την απόδοση τιμής σε κάποιον τούρκο θρησκευτικό ηγέτη του 15ου αιώνα…
Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες θα μπορούσαν να γίνουν αντιληπτές στο πλαίσιο αμοιβαιότητας και ως αποτέλεσμα μακράς πορείας συνεννόησης μεταξύ των λαών των δύο χωρών και των Κυβερνήσεών τους η οποία έχει ως αναγκαία προϋπόθεση την έμπρακτη εκδήλωση της μεταμέλειας της Τουρκίας για τις γενοκτονίες που προκάλεσε κατά τον 20° αιώνα, αλλά και την εγκατάλειψη της επιθετικής πολιτικής κατά της Πατρίδας μας και της Κύπρου. Όσο δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές είναι αδιανόητη, εθνικά επιζήμια και εν τέλει καταδικαστέα
κάθε προσπάθεια δημιουργίας νέων μνημείων σχετικών με την Οθωμανική περίοδο.
Αλήθεια έχουμε εξαντλήσει την απόδοση τιμής στους ήρωες και τους μάρτυρές που έλαμψαν κατά την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας και οι οποίοι κράτησαν όρθιο το Έθνος μας; Στην πόλη μας μαρτύρησε ο συμπολιούχος της Άγιος Νικήτας, πώς θα τιμήσουμε λοιπόν κάποιον τούρκο θρησκευτικό ηγέτη, όταν δεν έχουμε ανεγείρει μνημείο ή έστω μία στήλη στον τόπο του μαρτυρίου του; Παράλληλα υπάρχουν πλήθος ηρώων και σημαντικών ιστορικών γεγονότων που δεν έχουν ακόμη τιμηθεί και αναδειχθεί.
Για τους λόγους αυτούς
ΑΠΟΡΡΙΙΤΟΥΜΕ ως παντελώς άκαιρη και αναίτια την προσπάθεια για τοποθέτηση στην πόλη των Σερρών αναμνηστικής πλάκας καθώς και την πραγματοποίηση συνεδρίου ή ημερίδας προς τιμήν του τούρκου θρησκευτικού ηγέτη, Σεΐχη Μπεντρεντίν.
Οι εκπρόσωποι των Πολιτιστικών και Προσφυγικών Συλλόγων ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
1. Αδελφότητα Μικρασιατών Ν. Σερρών ́ ́ Ο ́Αγιος Πολύκαρπος ́ ́
2. Πανελλήνια Ομοσπονδία Θρακικών Σωματείων.
3. Σύλλογος Ποντίων Ν. Σερρών ́ ́ Η Εύξεινος Λέσχη’’
4. ́Ενωση Κυπρίων Σερρών
5. Λύκειο των Ελληνίδων Σερρών
6. Σύλλογος Εβριτών Ν. Σερρών
7. Θρακική Εστία Ν.Σερρών
8. Πανηπειρωτικός Σύλλογος Ν. Σερρών
9. Πολιτιστικός και Λαογραφικός Σύλλογος Ποντίων Επταμύλων
10. Λαογραφικός ́Ομιλος Βλάχων και φίλων ́ ́ΛΑΙΛΙΑΣ ́ ́ Ν. Σερρών