Στην εκδήλωση με θέμα «ο Τουρισμός στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – Δημιουργώντας Τουριστική συνείδηση» που διοργάνωσαν
σήμερα στη Θεσσαλονίκη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το
Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης
Τουρισμού PHILOXENIA 2014 και του έργου “MEDROUTE – Mediterranean
Route for Tourism and Culture”, συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας μίλησε για τις εξαιρετικές επιδόσεις της Ελλάδας στον τουρισμό τα τελευταία χρόνια. «Η κατακόρυφη αύξηση του τουριστικού ρεύματος είναι αποτέλεσμα της πολύ καλής δουλειάς που γίνεται από όλους τους φορείς όπως το Υπουργείο Τουρισμού, ο Σ.Ε.Τ.Ε., οι Ενώσεις Ξενοδόχων, οι
Οργανισμοί Τουρισμού, οι Δήμοι και βεβαίως οι Περιφέρειες. Οι Περιφέρειες, ως νέος και σύγχρονος θεσμός, που αθροίζει δυνάμεις και υλοποιεί πολιτικές σε ενιαίο πλέον επίπεδο, έχουν τη δυνατότητα να αναδεικνύουν το σύνολο των τουριστικών πλεονεκτημάτων και των ιδιαίτερων στοιχείων κάθε τόπου.
Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καλλιεργούμε αυτή τη δυνατότητα, γι’ αυτό και πετυχαίνουμε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα.
Στόχος μας είναι να κεφαλαιοποιήσουμε τα θετικά αποτελέσματα για να δημιουργήσουμε και να καθιερώσουμε δωδεκάμηνη τουριστική περίοδο»επεσήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.
Ο κ. Τζιτζικώστας έκανε εκτενή αναφορά στις συγκεκριμένες δυνατότητες, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις υποδομές που διαθέτει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα οποία την καθιστούν ικανή να υποστηρίξει με επιτυχία το μοντέλο του δωδεκάμηνου τουρισμού, καθώς διαθέτει «το πιο ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν
σε ολόκληρη τη χώρα».
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε διεξοδικά στον πολιτιστικό και φυσικό πλούτο της Κεντρικής Μακεδονίας, όπως το Άγιο Όρος, ο Όλυμπος, το Καϊμάκτσαλαν, οι παραλίες της Χαλκιδικής και της Πιερίας, ξεχωριστά ορεινά και πεδινά τοπία για περιηγήσεις και αγροτουρισμό, καθώς και σε σημαντικά ιστορικά μνημεία όπως η Βεργίνα και η Αμφίπολη. «Πρώτη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίαςπίστεψε στην αξία του αρχαιολογικού ευρήματος της Αμφίπολης και με τη χρηματοδότηση που παρείχαμε ξεκίνησαν οι ανασκαφικές εργασίες.
Έτσι και σήμερα, πρώτοι και πάλι, έχουμε ήδη συστήσει ομάδα εργασίας με επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, που ασχολούνται με την εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη των υποδομών και την οργανωμένη προβολή της Αμφίπολης» σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας.
«Η Κεντρική Μακεδονία μπορεί να παρέχει στους επισκέπτες της, υπηρεσίες για όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Επενδύουμε στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, τις αναδεικνύουμε και τις προβάλλουμε καθώς θέλουμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες. Για να έχουμε ακόμα περισσότερα έσοδα, για να μεγαλώσει η οικονομία μας, για να δημιουργηθούν νέες, σταθερές θέσεις εργασίας, για να υπάρξει πρόοδος και προοπτική για τον τόπο και τους συμπολίτες μας» υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας ενώ παρουσίασε τους τρείς άξονες τουριστικής ανάπτυξης στους οποίους επενδύει η
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο του ΣΕΣ 2014-2020.
«Ένα από τα πρώτα προγράμματα που θα υλοποιήσουμε στο ΣΕΣ 2014 – 2020 είναι αυτό του τουρισμού επενδύοντας σε τρεις άξονες: Πρώτον,
στην προβολή και συμμετοχή, με προσεγμένη παρουσίαση της Περιφέρειας στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και στην αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων τουριστικής προβολής και μάρκετινγκ. Δεύτερον, στην ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που οι επτά Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μπορούν να υποστηρίξουν. Ήδη έχουμε δρομολογήσει δράσεις για την αύξηση των επισκεπτών από το μαθητικό τουρισμό αναπτύσσοντας συνέργειες με Περιφέρειες της χώρας αλλά και του εξωτερικού, όπως το Μιλάνο. Με στοχευμένες δράσεις κάνουμε γνωστή την Κεντρική Μακεδονία διεθνώς και επιδιώκουμε να προσελκύσουμε περισσότερες μαθητικές εκδρομές στην περιοχή μας.
Επίσης, βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της συνεργασίας μας, κατ’ αρχήν με την Περιφέρεια Κρήτης, έτσι ώστε να υπάρξει ένα αμφίδρομο κύμα εσωτερικού τουρισμού μεταξύ των δύο Περιφερειών.
Τρίτον, στο νέο πρόγραμμα Τουρισμού, επενδύουμε στην καλλιέργεια
σχέσεων με τουριστικά γραφεία και ομίλους που δραστηριοποιούνται στην επένδυση και την κατασκευή τουριστικών υποδομών καθώς και στην καλλιέργεια σχέσεων με δημοσιογράφους επεκτείνοντας τον επιτυχημένο θεσμό των “fam trips”. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε τη θετική προβολή στις χώρες προέλευσης των φιλοξενούμενων δημοσιογράφων, ενώ ταυτόχρονα στηρίζουμε την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προβολής μας μέσα από το διαδίκτυο και τα social media. Παράλληλα, ως Περιφέρεια επιδιώκουμε συνέργειες με αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού με στόχο την αύξηση των πτήσεων προς Θεσσαλονίκη ολόκληρο το χρόνο» τόνισε o Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.
Στο δυναμισμό του τουριστικού κλάδου στην Κεντρική Μακεδονία αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας. «Η τουριστική αγορά είναι μια ζωντανή, ραγδαίως εξελισσόμενη αγορά. Αυτό σημαίνει ότι ο τρόπος προσέγγισης των επισκεπτών και των τουριστών πρέπει να ανανεώνεται, να εκσυγχρονίζεται και να εξειδικεύεται διαρκώς. Φροντίζουμε έγκαιρα ώστε η Κεντρική Μακεδονία όχι απλώς να μην υπολείπεται, αλλά να
βρίσκεται σταθερά μπροστά από τα νέα δεδομένα» κατέληξε ο ΠεριφερειάρχηςΚεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Η εκδήλωση «ο Τουρισμός στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας –
Δημιουργώντας Τουριστική συνείδηση» εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο δράσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που έχουν ως βασικό στόχο την προώθηση του θεματικού τουρισμού και γενικότερα εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού Αναστάσιος
Λιάσκος, ο οποίος εκπροσώπησε την Υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, που απουσίαζε, όπως και ο Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης Γιώργος Ορφανός, στην Αθήνα λόγω έκτακτης ονομαστικής πληροφορίας στη Βουλή. Χαιρετισμούς απηύθυναν επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Π.Κ.Μ. Γιάννης Γιώργος, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και ο Αντιπρόεδρος του Σερβικού Κοινοβουλίου Dušan Petrović. Ως ομιλητές συμμετείχαν ακόμη ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) Ανδρέας Ανδρεάδης, ο Αερολιμενάρχης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» Αχιλλέας Τοπούζας, η Διευθύντρια Έρευνας Αγοράς και Διαφήμισης του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) Αγγελική Βαρελά και ο Πρόεδρος του Ιατρικού
Συλλόγου Θεσσαλονίκης Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.