Με πρωτοβουλία του Δημάρχου Ελληνικού-Αργυρούπολης Γιάννη Κωνσταντάτου και την συνεργασία του ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α ανακαινίστηκε πλήρως το “Σήμα της Ολυμπιακής”, ώστε να αποτελέσει ξανά σημείο αναφοράς και μνήμης για όλα τα Nότια Προάστια.
Στην Τετάρτη 10 Μαϊου 2017, ώρα 8 μ.μ.στην πρόσφατα ανακαινισμένη πλατεία στην συμβολή Βουλιαγμένης & Μ. Γερουλάνου,θα πραγματοποιηθεί η επίσημη φωταγώγηση του σήματος.
Ο Δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης δήλωσε σχετικά:
Ανάμεσα στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις για την αναγέννηση της πόλης, που ήδη υλοποιούνται, ήταν και η ανακαίνιση του σήματος της Ολυμπιακής. Ως Έλληνας, ένιωθα την ανάγκη να τονίσω την ιστορικότητα του εθνικού αερομεταφορέα που μας ταξίδευε σε όλες τις ηπείρους και τις χώρες του κόσμου».
«Το σήμα της Ολυμπιακής αποτελεί ένα τοπόσημο όχι μόνο για την πόλη μας αλλά και για ολόκληρη την Αθήνα, καθώς αποτελεί από το 1973 έως και σήμερα σημείο αναφοράς για τους πολίτες ολόκληρης της Αθήνας.
Η γενιά των σαραντάρηδων, στην οποία ανήκω και εγώ, έχει να διηγηθεί πολλά γεγονότα και περιστατικά με αναφορά στο σήμα της Ολυμπιακής. Τότε που δεν είχαμε κινητά και “facebook” και δίναμε ραντεβού τα Σαββατοκύριακα στο “Σήμα”.
H φωταγώγηση του σήματος θα μας θυμίσει μνήμες μιας παλαιότερης εποχής. Μιας εποχής στα θετικά στοιχεία της οποίας, θα πρέπει να ξαναγυρίσει η Ελλάδα».
Θέλω να ευχαριστήσω τις εταιρείες POLITIS GROUP, ΠΛΑΙΣΙΟ, και το ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α που εκπροσωπεί την ψυχή και το φιλότιμο όλων των πρώην εργαζομένων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, για την πολύτιμη συμβολή τους στην ανακαίνιση του σήματος της Ολυμπιακής.
Σύντομο ιστορικό του “Σήματος της Ολυμπιακής
Το 1969, η Πολιτεία, αποφασίζει, μετά τη συνεχή αύξηση του τουρισμού, που παρουσιάζει η χώρα μας ως τουριστικός προορισμός, να επεκτείνει περαιτέρω το Αεροδρόμιο του Ελληνικού προς Ανατολάς. Έτσι, δημιουργήθηκε ο Ανατολικός Αερολιμένας, αναπόσπαστο τμήμα του Αεροδρομίου του Ελληνικού, με στόχο να εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, εγκαινιάζοντας το κτίριο Saarinen, όνομα που πήρε από τον σχεδιαστή, κατασκευαστή, αρχιτέκτονα.
Ο Δυτικός Αερολιμένας, εξυπηρετούσε αποκλειστικά το σύνολο των πτήσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας και μόνο.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, κατόπιν τούτου, εισηγήθηκε προς τα στελέχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, να δημιουργηθεί και να τοποθετηθεί σε καίριο σημείο (διασταύρωση Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Αλίμου), το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προκειμένου να προωθήσει την εταιρεία του και να διευρύνει το μερίδιό της στην αγορά, ως αερομεταφορέα.
Έτσι, το 1970, οι υπηρεσίες της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προχώρησαν στην πραγματοποίηση μελέτης, αναζήτηση χώρου και στη συνέχεια, σε διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή του σήματος.
Η εντολή δόθηκε από τον Κωνσταντίνο Κονιαλίδη, πρόεδρο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και έμπιστο στέλεχος του Αριστοτέλη Ωνάση, στον κατασκευαστή, κ. Βότση.
H κατασκευή της επιγραφής ξεκίνησε το 1973 και ολοκληρώθηκε μετά από λίγους μήνες, με την υποβοήθηση ξύλινης σκαλωσιάς και τη βοήθεια ειδικού γερανού, που χορηγήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία για την ανάρτηση της σιδηροκατασκευής (ιδιαίτερα μεγάλη κατασκευή για την εποχή εκείνη).
Χαρακτηριστικά θα πρέπει να αναφερθεί ότι πριν κατασκευαστεί το σήμα, έπρεπε να πάρει ειδική άδεια από το Υπουργείο Συντονισμού, καθώς τέτοιου είδους διαφημιστικές κατασκευές, (ύψος, ανάγλυφα γράμματα) δεν προβλεπόντουσαν από την τότε νομοθεσία.
Η σφαίρα είναι διαμέτρου 10 μέτρων ενώ το συνολικό ύψος της ανέρχεται στα 26 μέτρα. Το συνολικό βάρος της είναι 11,5 τόνοι. Ο πρώτος σχεδιασμός της απεικόνιζε αεροσκάφη, την ονομασία OLYMPIC AIRWAYS και ανέφερε τις πέντε ηπείρους, ότι είναι δηλαδή εταιρεία των πέντε ηπείρων.
Η κατασκευή κόστισε 980.000 δραχμές, ποσό υπέρογκο, για την εποχή εκείνη.
Το 2003, το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, για 3η συνεχή φορά, δέχεται παρέμβαση και από OLYMPIC AIRWAYS γίγίνεται OLYMPIC AIRLINES.