O κλάδος τoυ θαλάσσιου τουρισμού σήμερα περιλαμβάνει 5.280 σκάφη με ελληνική επαγγελματική άδεια, απασχολεί περισσότερους από 4.500 Ελληνες ναυτικούς (αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και πληρώματα), επηρεάζει περισσότερα από 120 επαγγέλματα και υπολογίζεται ότι συνεισφέρει σημαντικά στο ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο με την εφαρμογή ενός προγράμματος θαλάσσιου τουρισμού θα εχουμε ως αποτελεσμα να:
—–γράφει ο Γιώργος Λύχνος * —————-
◼ αυξηθεί κατά 50 % αρχικά η δραστηριότητα ναυπηγήσεων, αγορών και αντικαταστάσεων σκαφών, με συνέπεια ο υπό ελληνική σημαία στόλος να αυξηθεί και να γίνει πιο ανταγωνιστικός στην διεθνή αγορά
◼ θα Αυξηθούν σημαντικά οι θέσεις εργασίες στην νησιωτική ελλάδα και μάλιστα σε ενα τομέα που θα δώσει ζωή κυρίως στα μικρα νησιά που μπορούν να γίνουν βάσεις για ενοικίαση σκαφών
θα αυξηθούν σημαντικά οι ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ και σε άλλα Ταμεία.
◼ θα ενισχυθούν οι δραστηριότητες των ναυπηγο-επισκευαστικών βάσεων, ιδίως του Περάματος που καλύπτουν τις κατασκευές, επισκευές και συντηρήσεις πλοίων αλλα και σε άλλα νησιά όπου υπάρχουν ναυπηγεια
Θα επηρεαστούν θετικά περίπου 120 παραπλήσια επαγγέλματα που απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους.
¨Όλοι οι φορείς και οι συναρμόδιοι υπουργοί πρέπει να αντιληφθούν τις επιπτώσεις που έχει η σχετική πρόταση για τον κλάδο και να εργαστούν ώστε τα προγράμματα ΕΣΠΑ να δίνουν πραγματική ώθηση στην νησιωτική ζωή και τον θαλάσσιο τουρισμό .
Προγραμματα με ποσοστό επιδότησης 50 % δεν δίνουν τη δυνατότητα σε καιρούς οικονομικής κρίσης για ένταξη αλλά αποτρέπουν τον ενδιαφερομενο αφού πρέπει να καταβάλει το άλλο 50% πράγμα πολύ δύσκολο στις μέρες μας το ελάχιστο ποσοστό επιδότησης πρέπει είναι – για τα μικρά νησιά – τουλάχιστον 75 % έτσι μια πρόταση με προϋπολογισμό σκαφους μέσης αξίας 200.000 να είναι ρεαλιστικός και ελκυστικός .
* Ο Γιώργος Λύχνος είναι οικονομολόγος τουριστικής ανάπτυξης με μεταπτυχιακό στην τουριστική οικονομία και πρώην αντιδήμαρχος του Δήμου Παξών