Ο Δήμος Παύλου Μελά θέλοντας να συμβαδίσει με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και να δείξει πώς «το ταξίδι, όπως και η αγάπη, εκφράζει μια απόπειρα να μετατρέψουμε το όνειρο σε πραγματικότητα», πίστεψε και επένδυσε με κάθε τρόπο τόσο στην ουσία όσο και στη δύναμη της «εικόνας», με απόλυτο σεβασμό στην ιστορικότητα της περιοχής.
Το λογότυπο του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά, ένα πανέμορφο εικαστικό αποτέλεσμα, έρχεται την κατάλληλη χρονική στιγμή, με τις πρόσφατες θετικές εξελίξεις στην χρηματοδότηση της πρώτης φάσης των παρεμβάσεων.
Αποτελεί σημείο συνάντησης της ουσίας και της εικόνας, ένα λογότυπο σύγχρονο και διαχρονικό, που υπακούει σε γραφιστικούς κανόνες, αφουγκράζεται την προοπτική που θέλουμε να δώσουμε στην πόλη και καταφέρνει και ταυτίζει σε μια διάσταση το παρόν και το μέλλον. Δεν είναι άλλη μια επανάληψη προτύπων, αλλά μια νέα, τολμηρή άποψη που όμως αντλεί όλες τις απαραίτητες προσλαμβάνουσες από την καθημερινή ζωή του τόπου μας που είναι και το σημείο αναφοράς.
Το λογότυπο καλύπτει κάθε μας προσδοκία και δικαιώνει την αναμονή. Είναι δηλωτικό, ξεκάθαρο, ευέλικτο, προσαρμόσιμο και αν μου επιτρέπεται να πω, ξεχειλίζει φρεσκάδα και ζωντάνια. Που μας φέρνει ακόμα πιο κοντά στο ζητούμενο: στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και στη δημιουργία ενός τουριστικού brand που θα αποτελεί πρότυπο διαχείρισης και ανάδειξης ιστορικών τοπόσημων μεγάλης έκτασης.
Κυρίες και κύριοι. Είναι μεγάλη μου τιμή που σας παρουσιάζω άλλο ένα σημαντικό κομμάτι στο μεγαλύτερο στοίχημα των τελευταίων δεκαετιών για τη Δυτική Θεσσαλονίκη: το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά.
Ο Δήμαρχος Παύλου Μελά
Δημήτρης Δεμουρτζίδης
________________________________________
“Το σκεπτικό για το σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας του Μητροπολιτικού Πάρκου, θέτει ως κύριο άξονα τρεις βασικές επιδιώξεις του ∆ήµου Παύλου Μελά.
Τη δημιουργία και την εγκαθίδρυση μιας δυναμικής σχέσης µε τους πολίτες.
Την οικειοποίηση, ενός άλλοτε αφιλόξενου χώρου, και την ένταξή του στην καθημερινότητά τους και τη μεταμόρφωση ενός παλιού στρατοπέδου, σε ένα σύγχρονο μητροπολιτικό πάρκο.
Έναν τόπο έκφρασης, έναν ανοιχτό χώρο εκμάθησης που θα αποτελέσει στέγη δημιουργίας, κοινωνικοποίησης, αποδοχής και συνύπαρξης. Ένα χώρο αναψυχής. Εκεί όπου µία δραστηριότητα ή µία προσχεδιασμένη αδράνεια λαμβάνει χώρα. Εκεί όπου το πάρκο, θα γίνεται «πάρκο µου».
Μέσα από φιλικές, οικείες, οργανικές φόρμες, δημιουργείται µία γλώσσα ιδιαίτερη. Ένα ξεχωριστό οπτικό λεξιλόγιο, µία γραµµατογραφία, που έχει την ευελιξία να προσαρμόζεται στο πλήθος και την πολυπλοκότητα των σχεδιαστικών απαιτήσεων και αναγκών μιας τόσο σύγχρονα περίπλοκης σχέσης.
Αξιοποιώντας και αναπτύσσοντας σχεδιαστικά τα δομικά στοιχεία του λογότυπου, σε ένα διαρκή πολυμορφικό πειραματισμό, η οπτική ταυτότητα του ΜΠΠΜ έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει, να επικοινωνεί, να χωροθετεί, να οριοθετεί, να καθοδηγεί και να εκπαιδεύει τους πολίτες.
Ένα πολύχρωμο εργαλείο έτοιμο να χρησιμοποιηθεί.
Αναπτύσσεται, διαμορφώνεται και προσαρμόζεται στην καθημερινότητα, και στις ανάγκες των πολιτών.
Παίζει, συζητά, βολτάρει, γυμνάζεται, φιλοτεχνεί, μαθαίνει, αράζει . . .
Φτιάχνει µία εμπειρία”.
CREATIVE CREDITS
Το δημιουργικό σκεπτικό καθώς και ο σχεδιασμός της οπτικής ταυτότητας του ΜΠΠΜ
έγινε από τη σύμπραξη, της Νικολέττας Αντωνοπούλου και του Θάνου Πάππα.