ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ οικονομικού έτους 2015
Κ. Πρόεδρε,
σε συνέχεια της ψήφισης των ανταποδοτικών τελών και του τεχνικού
προγράμματος, συζητούμε σήμερα τον προϋπολογισμό του Δήμου για το
οικονομικό έτος 2015.
Η σημερινή συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2015 γίνεται στο
πλαίσιο ενός περιβάλλοντος τα χαρακτηριστικά του οποίου τείνουν να λάβουν τα τελευταία χρόνια, μόνιμη μορφή και περιεχόμενο. Ποια είναι αυτά;
Πολιτική ρευστότητα που συνοδεύεται με ιδιαίτερα σκληρή πόλωση,
οικονομική ύφεση και αδυναμία επιβίωσης για μεγάλα στρώματα της κοινωνίας, κοινωνική ανασφάλεια και εξουθένωση των πολιτών από τις πολιτικές που ασκούνται τα τελευταία χρόνια.
Και ασφαλώς η αυτοδιοίκηση για τέταρτη χρονιά , βιώνει τις δυσβάστακτες περικοπές πόρων, τη δραματική μείωση του προσωπικού της, την απίστευτη σε όγκο και αναποτελεσματικότητα γραφειοκρατία.
Οι αιτίες που οδήγησαν στην σημερινή κατάσταση τη χώρα, αλλά και την Αυτοδιοίκηση χιλιοειπωμένες. Ελάχιστοι έως ανύπαρκτοι όμως αυτοί που ανέλαβαν τις ευθύνες τους. Με την συντριπτική πλειοψηφία να επιλέγει τον εύκολο δρόμο της επίρριψης των ευθυνών σε όλους τους άλλους.
Από τους σημερινούς κυβερνώντες, τους διαχρονικά κυβερνώντες και φυσικά όσους αυτοδιοικητικούς είχαν για πολλά χρόνια στα χέρια τους τις τύχες των Δήμων τις περιόδους των παχιών αγελάδων και των μεγάλων χρηματοδοτήσεων.
Καταθέτουμε σήμερα ως Δημοτική Αρχή τον πρώτο μας προϋπολογισμό
και εγώ ως Αντιδήμαρχος Οικονομικών το δεύτερο π/υ που σφραγίζει με τον πλέον εύγλωττο τρόπο την προσπάθεια που καταβάλλαμε το προηγούμενο διάστημα για να παραμείνει ο Δήμος Ιωαννιτών όρθιος σε ένα περιβάλλον που δεν χαρακτηρίζεται – όπως προηγουμένως τόνισα – μόνο από τις μεγάλες περικοπές, αλλά και από τις οικονομικές αποφάσεις των δημοτικών αρχών του παρελθόντος που δυστυχώς θα ταλαιπωρούν τους πολίτες και τις δημοτικές αρχές του μέλλοντος για περίπου δύο δεκαετίες ακόμη.
Αναρωτήθηκα αν στην αποψινή παρουσίαση του π/υ του 2015 θα έπρεπε
να αναφερθώ διεξοδικά με αριθμούς και ποσοστά στις μεγάλες περικοπές των πόρων, τις μεγάλες οφειλές που παραλάβαμε, τις τοκοχρεολυτικές δόσεις που πρέπει να πληρώνουμε για τα επόμενα χρόνια, αν θα έπρεπε να περιγράψω με περισσή γλαφυρότητα – το κάνουμε και εμείς οι αιρετοί, όταν θέλουμε να αναφερθούμε σε ευθύνες άλλων – την οικονομική κατάσταση του Δήμου Ιωαννιτών τα προηγούμενα χρόνια.
Δεν θα το κάνω. Δεν έχουμε ανάγκη από άλλοθι, ακόμη και από τα πιο αληθινά.
Απλώς εν συντομία θα παρουσιάσω τα αποτελέσματα μια πολιτικής που
ασκήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και που με τον πλέον εύγλωττο τρόπο
αποτυπώνονται όχι μόνο στα προϋπολογιστικά στοιχεία του 2015, αλλά
κυρίως στα απολογιστικά στοιχεία του 2014, στα στοιχεία εκτέλεσης ενός προϋπολογισμού που πραγματικά αποτελεί τομή σε όσα έως τώρα γνωρίζαμε για τα οικονομικά δεδομένα του Δήμου Ιωαννιτών
Δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στα βιβλία του Δήμου, εκτός
κάποιων περιπτώσεων που έρχονται από παλιά και αφορούν κυρίως
αποζημιώσεις ρυμοτομιών και προμήθειες ή έργα οι οποίες είτε δεν
μπορούν να πληρωθούν, είτε αφορούν αποπληρωμή από ειδικές πιστώσεις που δεν έχουν εισρεύσει στα ταμεία του Δήμου. Ανακτήθηκε η οικονομική αξιοπιστία και φερεγγυότητα του Δήμου. Και δεν είναι επειδή το λέω εγώ. Αποδεικνύεται από την εμπιστοσύνη των προμηθευτών μας, των συμπολιτών μας, των ανθρώπων που εκτελούν έργα, είτε μικρά είτε μεγάλα. Γνωρίζουν ότι θα πληρωθούν και πληρώνονται στην ώρα τους.
Ελαφρύναμε το δανειακό βάρος του Δήμου κατά 8 εκατ €. Οι δανειακές
υποχρεώσεις στις 31/12/2014 θα ανέρχονται στα 25 εκατ €. Το πιο
εντυπωσιακό όμως είναι ότι στο τέλος της τετραετίας που κλείνει θα
έχουμε αποπληρώσει για τοκοχρεωλυτικές δόσεις 15,9 εκατ € δάνεια, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουμε πληρώσει και για λογαριασμό
της ΔΕΥΑΙ. Και όλα αυτά χωρίς ένα € νέο δάνειο.
Για πρώτη φορά, από το β ́ εξάμηνο του 2014 η αποπληρωμή των δανείων του Δήμου δεν θα γίνει από πόρους της ΣΑΤΑ. Το ενδιαφέρον
μας για την καθημερινότητα δεν αρκεί, χρειάζονται πόροι για να αποκτήσει περιεχόμενο το όποιο ενδιαφέρον μας και εμείς το κάνουμε πράξη.
Η εκτέλεση του προϋπολογισμού το 2014 – νομίζω πως μπορούμε να
αναφερθούμε από σήμερα – θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός
αδιάθετου χρηματικού υπολοίπου που θα υπερβαίνει τα δύο εκατ €.
Τι εννοώ: το σύνολο των μη ειδικευμένων εσόδων και εισπράξεων εντός του 2014 θα υπερβαίνουν των λειτουργικών δαπανών του Δήμου –και αυτών που διατίθενται για τα Νομικά του πρόσωπα – κατά τουλάχιστον 2 εκατ €. Ακούγεται εξωπραγματικό για τα δεδομένα του Δήμου Ιωαννιτών, των μεγάλων οφειλών και των ατελείωτων χρεών. Και παρακαλώ να σημειώσετε πως αυτό έρχεται σε μια προεκλογική χρονιά , όπως ήταν το 2014. Κατά τη συζήτηση του π/υ για το 2014, πέρυσι τέτοιο καιρό είχα αναφέρει: ‘’Δεν σκοπεύω σε καμία περίπτωση ούτε εγώ, ούτε βέβαια και κάποιος άλλος να θέσουμε το Δήμο σε προεκλογική τροχιά, διακυβεύοντας όσα σημαντικά καταφέραμε για την οικονομική εξυγίανση του Δήμου. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως για κάθε προμήθεια , εργασία ή έργο που θα προκηρυχτεί και θα συμβασιοποιηθεί το 2014, οι πόροι θα είναι διασφαλισμένοι έως το τελευταίο ευρώ’’. Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω την περσινή μου δήλωση με δύο σειρές ακόμη, 1ον ότι αυτό ισχύει για κάθε έτος αυτής της δημοτικής περιόδου και 2ον ότι τα όποια πλεονάσματα μικρά ή μεγαλύτερα θα αξιοποιηθούν για επενδύσεις και όχι για λειτουργικές δαπάνες Η αλλαγή σελίδας στα οικονομικά του Δήμου Ιωαννιτών είναι μπροστά μας και οφείλεται αποκλειστικά στην αλλαγή πολιτικής. Ο Δήμος Ιωαννιτών μπορεί σήμερα χάρη στις πολιτικές νοικοκυρέματος που ασκήθηκαν να είναι βιώσιμος, λειτουργικός και επιχειρησιακά ικανός.
Μέσα σ’ αυτό το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί για την τοπική αυτοδιοίκηση στο σύνολό της, αλλά και στο πλαίσιο των οικονομικών δεδομένων που σας προανέφερα έρχεται σήμερα προς συζήτηση και έγκριση ο προϋπολογισμός του Δήμου για το 2015.
Σε συνέχεια των αποφάσεων της επιτροπής διαβούλευσης, της εκτελεστικής επιτροπής, της έγκρισης από την οικονομική επιτροπή, καθώς και της έγκρισης του παρατηρητηρίου του ΥΠΕΣ.
Ως προς το σχέδιο του προτεινόμενου Π/Υ 2015 που καταρτίστηκε
μετά από μεθοδική και συστηματική προσπάθεια των υπηρεσιών θα ήθελα να επισημάνω τα εξής :
1. Σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο κατάρτισης του προϋπολογισμού των δήμων, τα ίδια έσοδα υπολογίζονται διακριτά, με βάση τα αποτελέσματα εκτέλεσης των Π/Υ των δύο προηγούμενων οικονομικών ετών και ειδικότερα με βάση τα ποσά που εισπράχθηκαν κατά το έτος 2013 σε συνδυασμό με την απόδοση των εισπράξεων από τον Ιανουάριο 2014 και μέχρι το κλείσιμο του μηνός που προηγείται από το μήνα κατάρτισης του σχεδίου του Π/Υ 2015 (Ιούλιος 2014)
2. Τα εκτιμώμενα ίδια έσοδα για το 2015, πλην ειδικευμένων πιστώσεων και επιχορηγήσεων (ΚΑΠ, ΣΑΤΑ), -αυτά δηλ. που εισπράτει ο Δήμος από ανταποδοτικά, φόρους , τέλη και πρόστιμα – ανέρχονται στο ύψος των 17,66 εκ. €. Το 2013 ανήλθαν στο ύψος των 18,35 εκ €, ενώ το 2014 έχουν ανέλθει έως 30 Νοέμβρη στα 17 εκατ €. Δεν επιθυμούμε να υπερεκτιμήσουμε τα έσοδα, καλλιεργώντας πλασματικές προσδοκίες με απλή παράθεση τίτλων έργων και δημιουργώντας σημαντικότατα προβλήματα και αποκλίσεις κατά τη φάση της υλοποίησης. Ο Π_Υ του 2015 θα αποδειχθεί στην πράξη ο πλέον αξιόπιστος και ειλικρινής που έχει εκπονηθεί.
3. Η επιχορήγηση για επενδυτικές δαπάνες (πρώην Σ.Α.Τ.Α) θα ανέλθει στο 1,5 εκ. € από 6 εκ. € στο τέλος του 2009. Έως σήμερα κατευθύνονταν στο σύνολό της για την αποπληρωμή των δανείων, στερώντας πόρους από την καθημερινότητα. Από το β ́ εξάμηνο του 2014 αποδεσμεύσαμε τόσο το 2014 όσο και για το 2015, 1,5 εκατ €, έχοντας αποκτήσει την ευχέρεια χρηματοδότησης των δανείων από τακτικούς πόρους. Στον Π_Υ που έχετε στα χέρια σας προβλέπεται η αποπληρωμή δύο τοκοχρεολυτικών δόσεων, ύψους 750 χιλ € ( του β ́ εξαμήνου 2015) από πόρους της ΣΑΤΑ. Χωρίς να θέλω να καλλιεργώ προσδοκίες, εκτιμώ όμως με μεγάλη βεβαιότητα πως πολύ σύντομα σε μια από τις πρώτες αναμορφώσεις του π_υ θα κληθούμε να αξιοποιήσουμε αυτά τα χρήματα για περαιτέρω ενίσχυση του τεχνικού
προγράμματος.
4. Το σχέδιο του προτεινόμενου Π/Υ περιέχει ελάχιστες τροποποιήσεις ως προς τα ανταποδοτικά τέλη και τα διάφορα άλλα τέλη που επιβάλλει ο Δήμος. Υπάρχει πρόβλεψη στο κοινωνικό τιμολόγιο που για πρώτη φορά εφαρμόζεται φέτος, να συμπεριληφθούν ως δικαιούχοι και οι μονογονοϊκές οικογένειες, ενώ θα αυξηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια ως προς τους πολυτέκνους (από 26.000 € σε 32.000 €). Υπάρχει ασφαλώς μια τεράστια δαπάνη επιβάρυνσης από τη ΔΕΗ για τον ηλεκτροφωτισμό του Δήμου η οποία ανέρχεται στα 2,7 εκ. € και μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε μόνο μέσα από σημαντικές επενδύσεις, τόσο από συγχρηματοδοτούμενους πόρους όσο και από πόρους των ανταποδοτικών. Προς αυτή τη κατεύθυνση εργαζόμαστε και σύντομα θα υπάρχουν νέα. Θα ήθελα όμως να επισημάνω την προσπάθεια που καταβάλλουμε για μια ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων και που ο Π_Υ του 2015 υποστηρίζει σημαντικά. Σύντομα θα προχωρήσουμε σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα υπογειοποίησης κάδων κυρίως
στο κέντρο της πόλης και στο Κάστρο. Στον π_υ αποτυπώνεται με ένα ποσό των 200 χιλ €. Σε μια σύσκεψη που κάναμε την προηγούμενη Παρασκευή αποφασίσαμε να ενισχύσουμε τον συγκεκριμένο κωδικό με άλλες 200 τουλάχιστον χιλ €, με χρήματα του Δήμου. Επίσης έχουμε προβλέψει και θα το κάνουμε, την ενίσχυση του τομέα καθαριότητας μέσα από την πρόσληψη περισσότερων 8μηνιτών, αφενός για να βελτιώσουμε την καθαριότητα στο Δήμο, αλλά και για ανακτήσουμε –αν και ποτέ δεν ίσχυε – την αποκομιδή των απορριμμάτων σε κάποια από τις Δημοτικές Ενότητες που γίνονται από ιδιώτη.
5. Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία των νομικών
προσώπων του δήμου, αναγνωρίζοντας το σημαντικό έργο που επιτελούν.
Στον Π/Υ υπάρχει πρόβλεψη για ισόποση χρηματοδότηση με αυτή του
2014, εκτός από τον ΟΚΠΑΠΑ που θα είναι αυξημένη κατά 200.000 €.
Θέλω να τονίσω ιδιαίτερα πως ο π_υ είναι ένα εργαλείο που διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου και των νομικών του προσώπων και αν χρειαστεί κάποια στιγμή να ενισχύσουμε αυτές τις πιστώσεις θα το κάνουμε.
Η κοινωνική πολιτική άλλωστε, όπως και ο πολιτισμός αποτελούν για εμάς βασικές προτεραιότητες. Να σας θυμίσω πως κάτι τέτοιο κάναμε αθόρυβα θα έλεγα τόσο για τον ΟΠΚΑΠΑ όσο και για το Πνευματικό Κέντρο το 2014, με 200 χιλ €
6. Χρηματοδοτούμε την υλοποίηση ενός προγράμματος αναβάθμισης της
ποιότητας ζωής και αντιμετώπισης των προβλημάτων καθημερινότητας που σε επίπεδο προϋπολογισμού έργων υπερβαίνει τα 3,5 εκ. €. Επισημαίνεται ιδιαιτέρως πως 0,8 εκ. € αφορούν χρηματοδότηση βασικών έργων υποδομής στις επεκτάσεις των σχεδίων και προέρχονται από την εισφορά των πολιτών που επιστρέφει σε αυτούς.
Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο να ανοίξω μια παρένθεση και να κάνω κάποιες επισημάνσεις για ζητήματα που θεωρώ πολύ σημαντικά.
i) Όσον αφορά τη χρηματοδότηση των έργων υποδομής σε περιοχές που
προστέθηκαν από επεκτάσεις του σχεδίου. Από το 2015 η εισφορά σε
χρήμα θα παρακολουθείται ανά πράξη εφαρμογής και θα αποδίδεται στους κατοίκους της περιοχής από την οποία εισφέρεται. Αποτελεί
μια μεγάλη θεσμική τομή στην οικονομική διαχείριση του Δήμου, γιατί έως τώρα οι εισφορές των πολιτών μόνο για έργα δεν πήγαιναν. Έχει σημαντικό οικονομικό κόστος στη λειτουργία του Δήμου, αλλά πρέπει να το επωμιστούμε όχι μόνο στο όνομα της διαφάνειας, αλλά κυρίως της ανάγκης αναβάθμισης περιοχών που μπήκαν στο σχέδιο και
εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται από έλλειψη βασικών υποδομών.
ii) Στο τεχνικό πρόγραμμα που παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, αν εξαιρέσουμε τα έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, υπάρχει για δεύτερη φορά ( η πρώτη ήταν το 2014) η χρηματοδότηση ενός συνόλου παρεμβάσεων που προσπαθούν να απαντήσουν στα πιεστικά προβλήματα της καθημερινότητας, αναβαθμίζοντας ή/και δημιουργώντας νέες υποδομές. Δεν ήταν εύκολο, ούτε βέβαια αυτή η εξεύρεση πόρων προέκυψε μέσα από αλχημείες ή
μαγικούς τρόπους. Βασίζεται αποκλειστικά στην τεράστια προσπάθεια
οικονομικής εξυγίανσης του Δήμου, η οποία αρχίζει και αποδίδει τους πρώτους καρπούς. Έχουμε έτσι τη δυνατότητα και θα το κάνουμε μέσα στο 2015 να χρηματοδοτήσουμε:
– την κατασκευή της Λεωφόρου Δημοκρατίας στη Νέα Ζωή, την Αριστοτέλους και τις καθέτους σε αυτήν, στην περιοχή της Βρυσούλας
– την αποκατάσταση του οδοστρώματος σε αρκετές οδούς της πόλης, μεταξύ των οποίων ένα σύμπλεγμα οδών στα Καρδαμίτσια
– την αναβάθμιση και πιστοποίηση της ασφάλειάς τους για τουλάχιστον 25 παιδικές χαρές σε όλο το Δήμο Ιωαννιτών,
– και επειδή αναφερόμαστε στα παιδιά και τη νεολαία τη χρηματοδότηση με τουλάχιστον 500 χιλ. € χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας, όπως γήπεδα, πλατείες και πάρκα. Ιδιαίτερη αναφορά θέλω να κάνω στην αποκατάσταση της πλατείας Μαβίλη με πόρους από το κληροδότημα Κατσάρη αλλά και με όσους πόρους χρειασθούν από τον π_υ του Δήμου, πολύ περισσότερα πάντως από τα 47 χιλ € που αυτή τη στιγμή προβλέπονται στον π_υ του 2015. Είναι το πιο τουριστικό σημείο της πόλης και θα πρέπει να τύχει της αντίστοιχης φροντίδας και μέριμνας
– τη βελτίωση της προσβασιμότητας κυρίως για ΑΜΕΑ, αλλά όχι μόνο – και τέλος υπάρχει ειδική πρόβλεψη και μνεία για τις ΔημοτικέςΕνότητες, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας με προϋπολογιζόμενο ποσό των 600 χιλ €
7. Προβλέπεται αποζημίωση για ρυμοτομίες με 2 εκ. €. Παρόλα αυτά καθώς και το γεγονός ότι μέσω των ληξιπρόθεσμων αποπληρώθηκαν περισσότερα από 11 εκ. €, οι ρυμοτομίες παραμένουν ένας κουβάς χωρίς πάτο, που στερεί σημαντικότατους πόρους από την κοινωνική πολιτική , τη καθημερινότητα κλπ. Προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά, υπολογίζοντας να διαθέσουμε περίπου 5 εκατ € έως τέλος του 2016. Και να γνωρίζετε ότι αυτά είναι χρήματα του Δήμου, από επιχορηγήσεις, τέλη και φόρους, γιατί δυστυχώς οι πράξεις εφαρμογής – και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη – είναι όλες τους ελλειμματικές σε βάρος του Δήμου.
8. Αν εξαιρέσουμε τα ανταποδοτικά τέλη που είναι ισοσκελισμένα, οι διαθέσιμοι πόροι για τη λειτουργία του Δήμου συμπεριλαμβανομένων των ΚΑΠ και άλλων επιχορηγήσεων που αφορούν λειτουργικές δαπάνες ανέρχονται στα 22,5 εκ. €.
Εξ αυτών :
– Κόστος μισθοδοσίας :8,04 εκ. € ή 36%
– Επιχορήγηση Νομικών Προσώπων: 5 εκ. € ή 23 %
– Αποπληρωμή δανείων (πλην ΣΑΤΑ): 2,03 εκ. € ή 9 %
– Αποπληρωμή ρυμοτομιών : 1,95 εκ. € ή 8,5 %
– Προμήθειες εργοταξίου: 0,5 εκ. € ή 2,2 %
– Οφειλές ΠΟΕ: περίπου 1,1 εκ. € ή 5 %
– Διαθέσιμες πιστώσεις για άλλες λειτουργικές ανάγκες, όπως πχ αμοιβές αιρετών, ενοίκια , τηλεφωνικά, αναλώσιμα, συντήρηση κτιρίων και μηχανολογικού εξοπλισμού, πάγιες προκαταβολές στους Προέδρους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων, επενδύσεις από ίδιους πόρους: 3,5 εκ. € ή 15,5 %
Προσπάθησα να σας παρουσιάσω τα βασικά χαρακτηριστικά του π_υ
για το 2015. Πίσω από κάθε κωδικό, πίσω από κάθε λογιστική εγγραφή υπάρχει το όραμα, αλλά και η τεράστια προσπάθεια της Δημ. Αρχής για ένα Δήμο οικονομικά βιώσιμο, κοινωνικά ευαίσθητο, επιχειρησιακά ικανό να ανταποκριθεί στις μεγάλες απαιτήσεις των πολιτών, ιδιαίτερα σήμερα.
Γιατί οι οργανισμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτελούν, το τελευταίο και μοναδικό πλέον εργαλείο στο οποίο οι τοπικές κοινωνίες έχουν εναποθέσει τις όποιες ελπίδες τους για ικανοποίηση και ανταπόκριση στις στοιχειώδεις ανάγκες που χαρακτηρίζει μια διαβίωση με αξιοπρέπεια. Οι καθημερινές ανάγκες του κάθε πολίτη και της κάθε οικογένειας είναι συνυφασμένες, ειδικά σήμερα, με την επιχειρησιακή ικανότητα και συνεπώς την οικονομική βιωσιμότητα των οργανισμών της αυτοδιοίκησης.
Αγαπητοί συνάδελφοι όλων των παρατάξεων,
πιστεύω στη δημιουργική συνεισφορά του καθενός από εμάς που φέρουν την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, εξακολουθώ να πιστεύω πως
σε πολλά πράγματα μπορεί να υπερισχύει, έναντι της παραταξιακής λογικής και σκοπιμότητας, το άδολο ενδιαφέρον όλων μας για ένα καλύτερο Δήμο.
Είμαι πρόθυμος να ακούσω παρατηρήσεις ή / και προτάσεις που μπορούν να καταστούν υλοποιήσιμες στο πλαίσιο του π_υ που σας περιέγραψα και που αναλυτικά έχετε όλοι σας στα χέρια
Σας καλώ όμως όλους, να τον εγκρίνετε με τη ψήφο σας, γιατί ο π_υ του 2015:
• Είναι Ισοσκελισμένος χωρίς να έχει ανάγκη από λογιστικές αλχημείες :
θα έλεγα μάλιστα ίσως για πρώτη φορά αποτυπώνονται υποεκτιμημένα
τα έσοδα και υπερεκτιμημένα τα έξοδα
• Χαρακτηρίζεται από αξιοπιστία και ειλικρίνεια : στη βάση απολογιστικών στοιχείων και αριθμών και όχι ανέφικτων προσδοκιών, που ως συνήθως διαψεύδονταν κατά την εκτέλεση του π_υ
• Διαπνέεται από μια άλλη διαχειριστική λογική πιο συνδυάζει τη
νοικοκυροσύνη με τη δικαιοσύνη και τις ανάγκες της κοινωνίας.
Οι πόροι αποδίδονται για το σκοπό που εισπράττονται και όχι για αναπαραγωγή πελατειακών σχέσεων
• Αποτελεί τέλος μέσο αντιμετώπισης προβλημάτων και όχι απλής
επιβίωσης του δήμου . Έχουμε κάνει τεράστια βήματα μπροστά.
Υπάρχει μια προσπάθεια που πρέπει να συνεχίσουμε με πιο έντονους
ρυθμούς, υπάρχουν ήδη αποτελέσματα που πρέπει να διαφυλάξουμε.
Όλα αυτά υπηρετεί ο π_υ του 2015 που σας έχω καταθέσει προς έγκριση