Σε επόμενη Συνεδρίαση η επιλογή του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης
Εξαμηνιαία παράταση προθεσμίας ανανέωσης αδειών επαγγελματικών πωλητών λαϊκών αγορών
Ενημέρωση – συζήτηση για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών δημοσίων σχολείων της Περιφέρειας Αττικής – Παράταση για όλες τις συμβάσεις
Αποτελέσματα εκτέλεσης προϋπολογισμού Δ’ τριμήνου του έτους 2014 (01.10.2014-31.12.2014)
Έγκριση 2ης τροποποίησης προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015
Η διαδικασία της επιλογής του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης θα επαναληφθεί σε επόμενη Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, αφού κατά τη διάρκεια της προηγούμενης (Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015) καμία από τις τέσσερις υποψηφιότητες δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την απαραίτητη πλειοψηφία (δηλαδή των δυο τρίτων του συνόλου των μελών του Σώματος). Στόχος του θεσμού του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης είναι η ταχεία επίλυση των διαφορών μεταξύ του διοικούμενου και της Διοίκησης, ούτως ώστε να μην αναγκάζεται ο πολίτης να προσφύγει σε άλλους θεσμούς ή στις χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες απονομής της Δικαιοσύνης, καθώς και στην πρόληψη της κακοδιοίκησης.
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΩΛΗΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η εξαμηνιαία παράταση ανανέωσης των αδειών των επαγγελματιών πωλητών των λαϊκών αγορών, ήτοι μέχρι τις 02.09.2015. Η παράταξη «Αττική» απείχε από τη διαδικασία ψηφοφορίας.
Εισηγούμενος το θέμα ο αρμόδιος Εντεταλμένος Σύμβουλος, κ. Στυλιανός Κοροβέσης, τόνισε: «Ο όγκος των αιτήσεων που δεχόμαστε είναι πολύ μεγάλος, ο έλεγχος των υποβληθέντων δικαιολογητικών είναι εξαιρετικά χρονοβόρος, τα προβλήματα που προκύπτουν πολλαπλά και χρήζουν εξέτασης κατά περίπτωση. Επίσης, σε συνδυασμό με την κατάργηση του Οργανισμού Λαϊκών Αγορών Αθηνών την 31/12/2014, τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών, με την επακόλουθη αδυναμία στελέχωσης της νεοσυσταθείσας Διεύθυνσης Λαϊκών Αγορών και προκειμένου η υπηρεσία μας να μπορεί να εξυπηρετήσει το σύνολο των ενδιαφερομένων, είναι απαραίτητη η παράταση αυτή. Η κατάσταση δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο με το Προεδρικό Διάταγμα που ποτέ δεν ήρθε».
Ο κ. Κοροβέσης αρχικά ζήτησε τη συναίνεση του Σώματος για τρίμηνη παράταση, ενημερώνοντας όμως παράλληλα ότι η Ομοσπονδία των Επαγγελματικών Πωλητών Λαϊκών Αγορών έχει αποστείλει έγγραφο με το οποίο αιτείται εξαμηνιαίας παράτασης.
Από την παράταξη «Αττική», ο κ. Γιάννης Σμέρος τόνισε: «Αντιλαμβανόμενοι τον όγκο των αιτήσεων και των δικαιολογητικών που απαιτούνται συμφωνούμε με την παράταση», επισημαίνοντας όμως ότι «αυτή δεν θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα. Αυτό που χρειάζεται είναι η τροποποίηση του σχετικού Νόμου».
«Προφανώς συμφωνούμε με την παράταση αλλά εμείς ως Περιφερειακό Συμβούλιο δεν μπορούμε να πάρουμε μια τέτοια απόφαση για την οποία απαιτείται η τροποποίηση του νόμου» επεσήμανε ο κ. Κωνσταντίνος Καράμπελας, από την ίδια παράταξη, προσθέτοντας: «Το Συμβούλιό μας δεν νομοθετεί. Κακώς ήρθε το θέμα αυτό τόσο από τη Διοίκηση, όσο και από την Υπηρεσία. Αυτό που μπορούμε να αποφασίσουμε είναι να ζητήσουμε ως Περιφερειακό Συμβούλιο την τροποποίηση του Νόμου με παράταση», ενώ κλείνοντας πρότεινε στην επικείμενη αναθεώρηση του Νόμου του ‘Καλλικράτη’ να δοθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο η δυνατότητα να νομοθετεί σε θέματα αρμοδιότητάς του.
«Να αποδεχθούμε την πρόταση της Ομοσπονδίας και να προχωρήσουμε σε εξαμηνιαία παράταση» πρότεινε η κυρία Αλεξάνδρα Μπαλού από την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» προσθέτοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα ανοίξει το δρόμο και σε πανελλαδικό επίπεδο για αντίστοιχες παρατάσεις.
Μια συνολική ενημέρωση για την πορεία του σχεδίου Νόμου σχετικά με τις λαϊκές αγοράς, ζήτησε ο εκπρόσωπος της παράταξης «180ο – η Αττική αλλάζει πρόσωπο», κ. Πάρις Ευαγγελίου, ο οποίος τόνισε ότι η Περιφερειάρχης Αττικής είχε δεσμευτεί ότι θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σχετικά με το νέο νομοθετικό πλαίσιο.
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – ΑΥΞΗΣΗ 57% ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε το σχέδιο της απόφασης που πρότεινε ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, κ. Χρήστος Καραμάνος σχετικά με το θέμα της μεταφοράς των μαθητών. Από τη διαδικασία απείχαν οι παρατάξεις «Αττική» και «180ο – η Αττική αλλάζει πρόσωπο». Της λήψης απόφασης προηγήθηκε αναλυτική συζήτηση με τη συμμετοχή εκπροσώπων από την Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Μαθητών Περιφέρειας Αττικής.
«Με τις ενέργειές μας απετράπη για τη φετινή σχολική χρονιά η εφαρμογή ενός μνημονιακού σχεδιασμού» τόνισε ο κ. Καραμάνος, ο οποίος ενημέρωσε το Σώμα ότι για φέτος ο αριθμός των μαθητών που μεταφέρονται από την Περιφέρεια Αττικής αυξήθηκε κατά 57%, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό του Μαρτίου 2014. Ήδη τη φετινή χρονιά μεταφέρονται 17.000 μαθητές με δημόσια σύμβαση. Βεβαίως, υπάρχουν ακόμη προβλήματα σε μικροκλίμακα, τα οποία αγωνιζόμαστε καθημερινά να επιλύσουμε».
Ακολουθεί η περίληψη της απόφασης:
1. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής κρίνει ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι ο αριθμός των μαθητών που μετακινούνται σήμερα με δημόσια σύμβαση υπερβαίνει τους 17.000 μαθητές, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός του Μαρτίου 2014 με βάση την ΚΥΑ 24001/13 (Β1149) προέβλεπε μετακίνηση 10.903 μαθητών
2. Το Περιφερειακό συμβούλιο Αττικής αποφασίζει να συνεργασθεί με την επιστημονική κοινότητα, τη σχολική κοινότητα, γονεϊκούς φορείς, συνδικαλιστικούς φορείς, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μεταφορείς προκειμένου να συγκροτηθεί Επιτροπή Μελέτης για ένα νέο δημόσιο, ασφαλές και αποτελεσματικό σύστημα μεταφοράς μαθητών στην Αττική
3. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής αποφασίζει να προχωρήσει άμεσα ο σχεδιασμός για το επόμενο σχολικό έτος 2015-2016, ο οποίος θα γίνει, θεωρώντας ότι όλα τα φετινά δρομολόγια θα ισχύσουν και στο επόμενο σχολικό έτος
4. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής κρίνει ότι για να εκτελεστεί με πλήρη κάλυψη των αναγκών, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια η μεταφορά μαθητών, απαιτείται έγκαιρη αποστολή όλων των στοιχείων στην Περιφέρεια Αττικής και στενή συνεργασία με τους δήμους και τα σχολεία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ Δ’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ (01.10.2014 – 31.12.2014) ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2014
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν τα αποτελέσματα της εκτέλεσης προϋπολογισμού Δ’ τριμήνου (01.10.2014 – 31.12.2014) του έτους 2014 σύμφωνα με την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών, κ. Χρήστου Καραμάνου. Κατά ψήφισαν οι παρατάξεις «Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής» και «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική, Ανταρσύα σε Κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ», λευκό ψήφισε η παράταξη «Ελληνική Αυγή», ενώ από τη διαδικασία απείχε η παράταξη «180ο – η Αττική αλλάζει πρόσωπο».
ΕΓΚΡΙΣΗ 2ης ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2015
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η 2η τροποποίηση του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2015 σύμφωνα με την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών, κ. Χρήστου Καραμάνου. Κατά ψήφισαν οι παρατάξεις «Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής» και «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική, Ανταρσύα σε Κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ», Λευκό ψήφισε η παράταξη «Ελληνική Αυγή», ενώ από τη διαδικασία απείχε η παράταξη «180ο – η Αττική αλλάζει πρόσωπο».
Εισηγούμενος το θέμα ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών κ. Χρήστος Καραμάνος, υπογράμμισε ότι «πρόκειται για μια λογιστικού χαρακτήρα τακτοποίηση και όχι για πολιτικού χαρακτήρα παρέμβαση στον Προϋπολογισμό». Παράλληλα, ανέφερε ότι «σε ένα περίπου μήνα θα είναι έτοιμη η τελευταία αναμόρφωση του προϋπολογισμού».
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ TO ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μετά την εισήγησή του και την αναλυτική ενημέρωση του σώματος για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, κ. Καραμάνος, απάντησε σε σειρά ερωτήσεων που του απηύθυναν εκπρόσωποι φορέων, επικεφαλής παρατάξεων και περιφερειακοί σύμβουλοι.
Πιο συγκεκριμένα:
Εκπροσωπώντας την Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Μαθητών Περιφέρειας Αττικής, η κ. Μαρία Δελλή, αφού τόνισε ότι το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών από και προς το σχολείο τους παρουσιάζεται όλο και πιο οξυμένο, παρέθεσε τα προβλήματα που παραμένουν, παρ’ όλες τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει και τις πιέσεις που έχουν ασκηθεί προς όλες τις κατευθύνσεις (Περιφέρεια Αττικής και Υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών, Οικονομικών), όπως: η ύπαρξη άγονων και διπλών δρομολογίων σε διάφορες περιοχές, το γεγονός ότι στο Μουσικό Σχολείο Πειραιά ενώ οι ανάγκες για μεταφορά με δημόσια σύμβαση είναι για 265 μαθητές, αυτή τη στιγμή μεταφέρονται μόνο 102 με 3 δρομολόγια, συρρίκνωση δρομολογίων, αύξηση του χρόνου παραμονής των μαθητών στο πούλμαν.
Στη συνέχεια η κ. Δελλή ανέφερε τις διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας:
1. Παράταση των συμβάσεων που υπογράφτηκαν με ισχύ μέχρι 28/02/2015 ως το τέλος του σχολικού έτους 2014-2015
2. Να δοθούν επιπλέον κονδύλια από το πλεόνασμα που έχουν, τόσο η κυβέρνηση, όσο και η Περιφέρεια Αττικής, ώστε να καλυφθεί η ανάγκη της μεταφοράς των μαθητών χωρίς κωλύματα περί δημοσιονομικής ρήτρας και υπέρβασης του προηγούμενου προϋπολογισμού της Περιφέρειας
3. Να καλυφθούν όλα τα δρομολόγια που υπήρχαν το 2013 χωρίς καμία κατάργηση, με τα οποία τότε μεταφέρονταν 19.000 μαθητές και επιπλέον να καλυφθεί η ανάγκη όπου προκύπτουν νέα δρομολόγια
4. Να δοθούν άμεσα τα χρήματα αποζημίωσης στους γονείς για όλο το διάστημα που μετέφεραν τα παιδιά τους με ίδια μέσα και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες καταβολής της
5. Να καταργηθεί η ΚΥΑ που θέτει χιλιομετρικά όρια
6. Να δημιουργηθεί νέος ενιαίος κρατικός φορέας για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μετακίνησης
7. Να υπογραφεί σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και του ΟΑΣΑ, ώστε να δοθεί ειδικό μαθητικό δελτίο στους μαθητές των ΕΠΑΛ και στους μαθητές της Β’ βάθμιας που υποχρεώνονται να μετακινούνται με τα ΜΜΜ.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή της η κ. Δελλή, εξέφρασε την άποψη της Ομοσπονδίας βάσει της οποίας η αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών θα πρέπει να μεταφερθεί στην Περιφέρεια Αττικής με τη χρηματοδότηση να γίνεται από το κράτος.
Ο επικεφαλής της παράταξης «180° – Η Αττική αλλάζει πρόσωπο», κ. Γιώργος Κουμουτσάκος τόνισε: «Φυσικά και όλοι εμείς επιθυμούμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τη μεταφορά των μαθητών και όλοι διαθέτουμε την απαραίτητη πολιτική βούληση. Σχετικά με την Επιτροπή που προτείνετε, επί της αρχής δεν είναι κακή ιδέα, αλλά από την εισήγηση της Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής διαφαίνεται ότι έχετε προαποφασίσει ποιό θα είναι το πόρισμα αυτής της Επιτροπής: δηλαδή ένα «δημόσιο» σύστημα μεταφοράς των μαθητών. Εάν η Επιτροπή αυτή, στην οποία όπως αναφέρατε θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας, καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα για μη δημόσιο χαρακτήρα στη μεταφορά των μαθητών, εσείς θα σεβαστείτε το αποτέλεσμα αυτό;».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Κουμουτσάκος επεσήμανε: «Για εμάς δεν έχει νόημα να συμμετάσχουμε σε μια Επιτροπή όταν το αποτέλεσμα έχει στην ουσία προαποφασισθεί από την Περιφερειακή Αρχή. Ενώ σχετικά με το κείμενο της Απόφασης που προτείνετε δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τί χρειαζόμαστε μια τέτοια Απόφαση όταν υπάρχει ο σχετικός Νόμος, που σας δίνει τη δυνατότητα να προβείτε σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, στις οποίες αναφερθήκατε;»
Η κ. Αλεξάνδρα Μπαλού εκ μέρους της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής» ζήτησε να μάθει εάν τα μέλη – φορείς που πρόκειται να συμμετάσχουν στην Επιτροπή που θα συσταθεί για το νέο σύστημα μεταφοράς μαθητών έχουν ήδη συμφωνήσει ή όχι για τη συμμετοχή τους.
Η κ. Μαρία Γιαννακάκη, επικεφαλής της παράταξης «Παρέμβαση για την Αττική, Δημοκρατική, Οικολογική Κίνηση» ζήτησε να ενημερωθεί το σώμα σχετικά με τη μεταφορά μαθητών Ρομά από τον οικισμό Σοφό Ασπροπύργου, επισημαίνοντας το γεγονός ότι τώρα μεταφέρονται από τους 50 μαθητές μόνο 7-8 μαθητές και αυτοί με δικά τους μέσα, ενώ παράλληλα τόνισε ότι η Περιφέρεια Αττικής ελέγχεται και πειθαρχικά γι’ αυτό το ζήτημα.
Η κ. Δέσποινα Κουτσούμπα, επικεφαλής της παράταξης «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική, Ανταρσύα σε Κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ», αφού επεσήμανε ότι είναι θετικό το γεγονός ότι μεταφέρονται φέτος 17.000 μαθητές αντί για 11.000 που μεταφέρθηκαν πέρσι, δήλωσε την πρόθεση της παράταξής της να συμμετάσχει στην Επιτροπή που θα συσταθεί, ζήτησε να ενημερωθεί το σώμα για το κόστος της μεταφοράς των μαθητών τόσο για την προηγούμενη χρονιά, όσο και για τη φετινή «προκειμένου» όπως τόνισε «να δούμε εάν το κόστος είναι αναλογικό» και, τέλος, τόνισε ότι είναι υπέρ ενός δημόσιου συστήματος μεταφοράς μαθητών.
Απαντώντας στα παραπάνω ο κ. Καραμάνος τόνισε:
1. Διάφοροι φορείς έχουν ήδη εκφράσει τη διαθεσιμότητά τους να συμμετάσχουν στην Επιτροπή Μελέτης αλλά «απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί το να ληφθεί σήμερα η σχετική απόφαση από το Περιφερειακό Συμβούλιο».
2. Ο στόχος της Επιτροπής Μελέτης είναι αποφασισμένος ήδη με προηγούμενη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και αφορά τη δημιουργία ενός δημόσιου και δωρεάν συστήματος μεταφοράς μαθητών.
3. Όσον αφορά τις αποζημιώσεις γονέων ήδη έχουν αρχίσει να πληρώνονται και δεσμεύτηκε εκ μέρους της Διοίκησης να προσπαθήσει για την απλοποίηση των διαδικασιών.
4. Όσον αφορά τα ειδικά μαθητικά δελτία, επεσήμανε ότι είχε γίνει φέτος πρόβλεψη για τη χορήγηση μεγάλου αριθμού δελτίων αλλά πολλοί μαθητές τελικά δεν έκαναν χρήση του δικαιώματός τους για χορήγηση μαθητικού δελτίου, επειδή τους εξυπηρέτησαν τα δρομολόγια των συμβάσεων.
5. Όσον αφορά τη διεκδίκηση της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων για την επόμενη σχολική χρονιά (2015-2016) αναφορικά με την κάλυψη όλων των δρομολογίων που υπήρχαν το 2013, υπογράμμισε ότι θα πρέπει να καλυφθούν με βάση τα φετινά δρομολόγια, καθώς έχει γίνει κεντρικός σχεδιασμός, ο οποίος έχει αντιμετωπίσει τον κύριο όγκο των προβλημάτων.
6. Ακόμη, ο κ. Καραμάνος ενημέρωσε ότι πολύ σύντομα θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας το συνολικό μητρώο μεταφορών, προκειμένου κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να αντλήσει στοιχεία για όλα όσα αφορούν τις μεταφορές, όπως δρομολόγια, κόστος κλπ.
7. Αναφορικά με το θέμα της μεταφοράς μαθητών Ρομά από τον οικισμό Σοφό Ασπροπύργου παρέπεμψε στην Διευθύντρια Παιδείας, κ. Γιούλη Νοδάρα, η οποία ανέφερε ότι το δρομολόγιο γίνεται κανονικά και δεν υπάρχει κανένας μαθητής Ρομά στην περιοχή που δεν μεταφέρεται.
8. Όσον αφορά το κόστος των μεταφορών ανέφερε ότι δεν έχει στην παρούσα φάση τα τελικά στοιχεία, όμως τόνισε ότι σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις το κόστος φέτος είναι 14 εκ. ευρώ και είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με πέρσι, χωρίς μείωση του μεταφορικού έργου.
Ο κ. Χάρης Δαμάσκος, εκ μέρους της παράταξης «ΑΤΤΙΚΗ», ξεκίνησε την τοποθέτησή του επισημαίνοντας, ότι «η προεκλογική ρητορική της Περιφερειακής Αρχής ακούγεται πλέον παρωχημένη και ανούσια. Έτσι κι αλλιώς, οι εκλογές, τόσο οι περιφερειακές, όσο και οι βουλευτικές τελείωσαν και όλοι ευχόμαστε η νέα διοίκηση της Περιφέρειας και η νέα Κυβέρνηση, να κάνουν ό,τι καλύτερο για την Αττική, τη χώρα και τους πολίτες και σ’ αυτήν την προσπάθεια, είμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες». Απευθυνόμενος στον κ. Καραμάνο τόνισε ότι «θεωρώ ότι όλη αυτή η κουβέντα περί μνημονιακών ανατροπών δεν έχει πολύ μεγάλο νόημα, όταν ο ίδιος στην τοποθέτησή σας παραδέχεστε, ότι η αύξηση του αριθμού των μεταφερόμενων μαθητών από 11.000 σε 18.000 για τη σχολική χρονιά 2014-2015 προέκυψε, από τη νομοθετική ρύθμιση της προηγούμενης Κυβέρνησης τον περασμένο Σεπτέμβριο, η οποία κανείς δεν αμφιβάλλει, ότι έγινε καθυστερημένα. Έτσι κι αλλιώς ως Περιφέρεια, δεν είχατε το δικαίωμα, να αυξήσετε τον αριθμό των μαθητών, αν αυτό δεν υποστηριζόταν από το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο», ενώ χαρακτήρισε την αυτοδιοίκηση ως ενδιάμεσο, καθώς ενώ έχει το βάρος της διενέργειας των διαγωνισμών για να προκύψουν φτηνές διαδρομές, που θα καλύψουν όλα τα παιδιά, δεν έχει ούτε τα νομοθετικά εργαλεία, ούτε τα χρήματα και προσπαθεί σ’ αυτόν τον διαμεσολαβητικό ρόλο να κάνει το καλύτερο δυνατό» και κατέληξε λέγοντας «Άρα, ήταν σωστή η πρόβλεψη του Νόμου του Καλλικράτη για την μεταφορά της αρμοδιότητας στους Δήμους που γνωρίζουν καλύτερα τις ανάγκες των σχολείων τους».
Ακόμα επεσήμανε ότι «δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε μια Επιτροπή, της οποίας το αποτέλεσμα είναι προκαθορισμένο, δηλαδή σαν σκοπό έχει τη μετεξέλιξη των μεταφορών με τη δημιουργία ενός δημοσίου φορέα. Αυτό είναι έξω απ’ τη λογική της παράταξης μας και είμαστε τελείως αντίθετοι στην προσπάθειά σας, να δημιουργήσετε ένα σύστημα μεταφοράς μαθητών, με την αγορά πούλμαν, την πρόσληψη οδηγών και τη δημιουργία συνεργείων συντήρησης και επισκευής αυτών». Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του επανέλαβε την άποψή του, ότι «η μεταφορά πρέπει να γίνεται ορθολογικά και βάσει των πραγματικών αναγκών. Τα χρήματα που δαπανά το κράτος ετησίως, θα μπορούσαν να γίνονται σχολεία, που είναι δίπλα στα παιδιά, για να μην χρειάζεται να μεταφέρονται». Τέλος τόνισε ότι «Οποιαδήποτε Επιτροπή συσταθεί απ’ την Περιφέρεια, μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα μπορεί να έχει, καθώς τη νομοθετική αρμοδιότητα την έχει η Κυβέρνηση».
Τέλος, απαντώντας στον κ. Τζόκα που τόνισε ότι «η ΚΥΑ ανακλήθηκε κάτω από την πίεση που ασκήθηκε» ο κ. Δαμάσκος υπογράμμισε ότι «έστω και καθυστερημένα η κυβέρνηση άλλαξε την ΚΥΑ, πράγμα που δεν θα μπορούσε να κάνει εάν ήταν μια σκληρή μνημονιακή δέσμευση»
Από την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» η κ. Χριστίνα Αγγελονίδου επεσήμανε: «Είναι η πολλοστή φορά που σε Περιφερειακό Συμβούλιο συζητάμε το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, που κάθε χρόνο παρουσιάζεται όλο και πιο οξυμένο. Πιστεύουμε πως απώτερος στόχος είναι να μεταφερθεί και αυτή η ευθύνη του Κράτος και το κόστος μεταφοράς στους γονείς».
Αναφερόμενη στο Νόμου του ‘Καλλικράτη’ σημείωσε: «Ο ‘Καλλικράτης’ και το λεγόμενο ‘αυτόνομο’, ‘αποκεντρωμένο’ σχολείο λειτουργούν σε αυτήν την κατεύθυνση. Από το 2009 η μεταφορά των μαθητών συνεχίζεται με παρατάσεις των συμβάσεων, με την ψυχή στο στόμα κάθε φορά και διαρκείς πιέσεις από τους γονείς. Σε δυο ημέρες – 28.02.15 – λήγει και η φετινή σύμβαση (627 δρομολόγια στην Περιφέρεια Αττικής. Η ΚΥΑ 24001/2013 στην ουσία καταργούσε τη μεταφορά, βάζοντας χιλιομετρικά όρια. Μπορεί εφέτος να μην τέθηκαν, αλλά η ΚΥΑ δεν έχει καταργηθεί, όπως και το όλο πλαίσιο που αφορά στο μέγιστο αυτό θέμα προσέγγισης των μαθητών στα σχολειά τους».
Στη συνέχεια η κ. Αγγελονίδου περιέγραψε τα επόμενα βήματα που θα πρέπει να γίνουν:
«1. Κατ’ αρχάς να παραταθούν οι συμβάσεις ως το τέλος του σχολικού έτους 2014-2015, 2. Θεωρητικά τα περί κωλυμάτων, δημοσιονομικής ρήτρας, υπέρβασης του προϋπολογισμού κλπ, δεν θα πρέπει να ισχύουν. Από το πλεόνασμα λοιπόν της Περιφέρειας να δοθούν τα επιπλέον κονδύλια για αυτό το θέμα και να μην υπάρχει πρόβλημα, 3. Πρέπει να καλυφθούν όλα τα δρομολόγια που υπήρχαν το 2013, όπως επίσης και ανάγκες που δημιουργούνται κάθε χρόνο για νέα, 4. Να πληρωθούν τα όποια χρέη, όπως και να δοθούν άμεσα οι χρηματικές αποζημιώσεις στους γονείς που τις δικαιούνται (εννοείται ότι δεν πρέπει να γίνονται μεταφορές με πάσης φύσεως ιδιώτες για ευνόητους λόγους), 5. Εννοείται επίσης ότι πρέπει να καταργηθεί η απαράδεκτη ΚΥΑ 24001, που ουσιαστικά καταργεί τη μεταφορά των μαθητών με σύμβαση δημόσια, όπως και η συμπληρωματική της 32807/ 1-9-2014, που χρυσώνει το χάπι με ειδικό μαθητικό δελτίο μεταφοράς, 6. Δεν μπορεί ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως η μεταφορά των μαθητών, να αφήνεται στα χέρια της ‘ιδιωτικής πρωτοβουλίας’ της αγοράς και των κάθε λογής εκβιασμών. Εν ολίγοις, διατέθηκαν 2 δις. Ευρώ τα τελευταία 10 χρόνια οδηγώντας στην επιβάρυνση και με αυτόν τον τρόπο της λαϊκής οικογένειας. Χιλιάδες ώρες μαθημάτων χάνονται κάθε χρόνο. Στις δε ιδιαίτερα δύσκολες οικονομικά συνθήκες που βιώνει ο λαός, αυτή η κατάσταση συντελεί στην αύξηση της σχολικής διαρροής. Αυτός όμως είναι ο καπιταλισμός, τέτοιες είναι οι κατευθύνσεις της Ε.Ε. που και η νέα συγκυβέρνηση πίνει νερό στο όνομά της, 7. Χωρίς Ενιαίο Κρατικό Φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών και απευθείας κρατική χρηματοδότηση, το πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί, 8. Να σημειώσουμε επίσης ότι το θέμα αυτό είναι υποχρέωση του Υπουργείο Παιδείας και όχι των Περιφερειών που πρέπει συνολικά να αναλάβει τη μεταφορά, ανεξάρτητα από χιλιομετρικές αποστάσεις, 9. Διευκολύνσεις και ειδικά μαθητικά δελτία πρέπει να δοθούν σε όλους τους μαθητές που έχουν ανάγκη μεταφοράς, όπως στα ΕΠΑΛ κλπ».
«Μέχρι την Παρασκευή πρέπει να έχει δοθεί λύση για φέτος, αλλά άμεσα πρέπει να εξασφαλιστεί η μεταφορά των μαθητών για την επόμενη σχολική χρονιά. Αλλιώς πάλι από Σεπτέμβρη θα κουβεντιάζουμε τα ίδια», τόνισε η κυρία Αγγελονίδου, κλείνοντας την τοποθέτησή της και συνέχισε «Δεν έχουμε πρόβλημα με τη σύσταση της Επιτροπής Μελέτης που προτείνει η Εισήγηση σας, όμως έχουμε σαν αρχή μας να πληρώνει το Κράτος. Άρα για εμάς σημαντικό είναι ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου θέματος της μεταφοράς των μαθητών πράγμα που άπτεται και της Επιτροπής. Άρα πρέπει να γίνει πρώτα μια ολοκληρωμένη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο και να έρθει πρόταση από την Περιφερειακή Αρχή για να τοποθετηθούμε.
Είναι σημαντικό ποιός θα αποφασίζει, ποιός θα πληρώνει. Εμείς, για παράδειγμα διαφωνούμε να συμμετέχουν στην Επιτροπή οι μεταφορείς. Επίσης, σημαντικό θέμα για εμάς είναι ότι την εποπτεία του όλου εγχειρήματος, του πλαισίου μεταφοράς των μαθητών πρέπει να την έχει το Υπουργείο Παιδείας και όχι η Περιφέρεια, όπου κεντρικά να σχεδιάζεται και να υλοποιείται το θέμα της μεταφοράς».
Κλείνοντας τον κύκλο της συζήτησης ο κ. Χρήστος Καραμάνος υπογράμμισε καταρχήν ότι «η Περιφερειάρχης και οι Αντιπεριφερειάρχες πήγαν σε όλα τα σχολεία το καλοκαίρι, διαμόρφωσαν ενιαίο μέτωπο με γονείς και μαθητές, πήγαν και ξαναπήγαν στα υπουργεία και τελικά πέρασε μια ρύθμιση που αναστέλλει την ΚΥΑ 24001/13 μόνο για τη σχολική χρονιά 2014-2015», ενώ στη συνέχεια τόνισε ότι «συνεπώς παραμένει το ζήτημα της επόμενης χρονιάς 2015-2016. Αυτό δείχνει ότι κάτω από μεγάλη πίεση επιτεύχθηκε αυτός ο στόχος και διαμορφώθηκε αυτό το πλαίσιο που μας επιτρέπει σήμερα να έχουμε πάνω από 17.000 μεταφερόμενους μαθητές και όχι 11.000 που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Αγωνιστήκαμε γι’ αυτό, ιδρώσαμε. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι ο αγώνας, η πίεση και το ενιαίο μέτωπο μαζί με όλους τους φορείς, μαζί με όλο το λαό, έφεραν αποτελέσματα».
Αναφερόμενος στο ζήτημα του δημόσιου συστήματος μεταφοράς, έκανε μνεία σε προηγούμενη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και πιο συγκεκριμένα στην αρ. 352/01-10-2014, στην οποία αναφέρεται με σαφήνεια ο δημόσιος χαρακτήρας του συστήματος, και δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «Θα φέρουμε ένα δημόσιο, ασφαλές και αξιόπιστο σύστημα μεταφοράς. Αυτό που θεωρείται δεδομένο είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει αυτό το σύστημα να αναπαράγει τις παθογένειες του ισχύοντος που μας εκθέτει σε πολλά προβλήματα».
Στη συνέχεια ο κ. Καραμάνος, έκανε λόγο για το τρίτο και καθοριστικό ζήτημα του θέματος το οποίο αφορά στο γεγονός ότι «φέτος, στις 11 Σεπτεμβρίου 2014, δεν υπήρχε λεωφορείο μισθωμένο που να μεταφέρει μαθητές στο σχολείο» όπως χαρακτηριστικά είπε, όμως «του χρόνου στις 11 Σεπτεμβρίου 2015 – και πρέπει να δεσμευτούμε όλοι σ’ αυτό – όλα τα παιδιά που έχουν αυτό το δικαίωμα θα πρέπει να μεταφέρονται με το δημόσιο λεωφορείο στο σχολείο. Αυτός είναι ο στόχος μας. Και μόνο αν αρχίσουμε από αύριο θα το καταφέρουμε. Για το λόγο αυτό αύριο (27.02.2015) θα αποσταλεί έγγραφο σε όλες τις Δ/νσεις Παιδείας, προκειμένου να υποβάλλουν όλα τα αιτήματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ενώ παράλληλα θα αναρτηθεί το Μητρώο Δρομολογίων της Περιφέρειας Αττικής και με βάση τα δρομολόγια του Μητρώου αλλά και όσα επιπλέον χρειαστεί να εισαχθούν, ξεκινάει από τη Δευτέρα ο σχεδιασμός για το σύστημα μεταφορών της σχολικής χρονιάς 2015 – 2016».
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ TO ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΗΣ 2ΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2015
Εκπροσωπώντας την παράταξη «Αττική» ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Καράμπελας, υπογράμμισε την πρόθεσή της παράταξής του να ψηφίσουν υπέρ «στο πλαίσιο» όπως τόνισε «της συνεννόησης που πρέπει να υπάρχει μεταξύ των παρατάξεων». Τόνισε ακόμη ότι «η περιφερειακή αρχή καθυστέρησε στο θέμα του προγράμματος «Ηλεκτρικό ρεύμα για όλους», καθώς ανακοινώθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2015 και έχουν περάσει δυόμιση μήνες και δεν καταλαβαίνω πώς άρχισε να τρέχει χωρίς απόφαση του Περιφερειακού Συμβούλιου, ενώ σήμερα μαθαίνουμε ότι σύντομα θα έρθει προς ψήφιση στο Περιφερειακό Συμβούλιο η σχετική προγραμματική σύμβαση».
Εκ μέρους της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής» η περιφερειακή σύμβουλος κ. Αλεξάνδρα Μπαλού, στην τοποθέτησή της υπογράμμισε ότι θα καταψηφίσουν την 2η τροποποίηση του προϋπολογισμού, εξηγώντας ότι «είχαμε καταψηφίσει τον προϋπολογισμό, που επανέφερε τον προϋπολογισμό του Γ. Σγουρού και που επίσης είχαμε καταψηφίσει. Τώρα μιλάμε για μια τροποποίηση, λογιστικού – τακτοποιητικού χαρακτήρα, για να γίνει πιο ορθολογικός και ρεαλιστικός σύμφωνα με την εισήγηση. Άρα ο χαρακτήρας του δεν αλλάζει. Συνεχίζει να έχει τον προσανατολισμό που είχε όταν συντάχτηκε. Θα περιμένουμε να έρθει η αναμόρφωση του προϋπολογισμού, όμως δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι και σε αυτή την τροποποίηση παραμένουν τα κονδύλια για τον κ. Μελισσανίδη και τον κ. Αλαφούζο, για το Γραμματικό τα οποία εκταμιεύονται παρά τις όποιες δηλώσεις ή εξελίξεις υπάρχουν. Υπάρχουν όλα αυτά τα ουσιώδη μεγέθη που δείχνουν ένα χαρακτήρα ο οποίος δεν αλλάζει όσον αφορά το τι σημαίνει ποιός και ποιον στηρίζει. Τι θεωρούμε ανάπτυξη, τι θεωρούμε κοινωνία, τι θεωρούμε τα λεφτά να επιστρέφουν στον λαό. Με αυτή την έννοια εμείς θα καταψηφίσουμε και αυτή την τροποποίηση όχι στο τυπικό της χαρακτήρα, αν είναι υπηρεσιακά σωστή ή λάθος. Αντικειμενικά δεν μπορούμε να ψηφίσουμε, μέσω της τροποποίησης, τον χαρακτήρα αυτού του προϋπολογισμού».
Στην τοποθέτησή της η κ. Δέσποινα Κουτσούμπα, επικεφαλής της παράταξης «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική, Ανταρσύα σε Κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ», αναφερόμενη στη σημερινή εισήγηση για έγκριση της 2ης τροποποίησης του προϋπολογισμού, τόνισε ότι «δεν πρόκειται για την ριζική αναμόρφωση του προϋπολογισμού που είχε υποσχεθεί η νέα Περιφερειακή Αρχή, όταν τον περασμένο Οκτώβριο ψήφισε έναν προϋπολογισμό που ήταν κατά 90% αυτός που είχε σχεδιαστεί από τον Γ. Σγουρό. Η δικαιολογία τότε ήταν ότι δεν προλάβαιναν να τον αναμορφώσουν ούτε να βγάλουν τις δαπάνες που παραπέμπουν σε άλλη πολιτική από αυτή που είχε εξαγγείλει η Δύναμη Ζωής προεκλογικά, όπως τα 7 εκ. ευρώ για τον Αλαφούζο, τα 20 εκ. ευρώ για τον Μελισσανίδη, 1 εκ. ευρώ για να ολοκληρωθεί ο ΧΥΤΑ Γραμματικού και πολλά άλλα. Υποσχέθηκε τότε ότι στην αρχή του 2015 θα έφερνε νέο, πλήρως αναμορφωμένο, προϋπολογισμό που θα αντιστοιχούσε στις δικές της πολιτικές προτεραιότητες. Κοντεύουμε στον 3ο μήνα του 2015 και έρχεται για έγκριση η τροποποίηση του προϋπολογισμού ως τυπική διαδικασία, για την προσαρμογή των εσόδων και εξόδων στα πραγματικά δεδομένα. Δηλαδή, μένουν άθικτες όλες οι δαπάνες που είναι οι προϋπολογισμένες από τον Σγουρό και απλώς προσαρμόζονται κάποια νούμερα».
Στη συνέχεια η κ. Κουτσούμπα, αναφερόμενη στο νόμο 4316 (Ίδρυση Παρατηρητηρίου άνοιας κλπ) που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση, τόνισε ότι στο άρθρο 76 προστέθηκε διάταξη που αφορά στην περαιτέρω μείωση της χρηματοδότησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με βάση τις απαιτήσεις της Τρόικας, απευθυνόμενη στη διοίκηση ρώτησε «γιατί η Οικονομική Επιτροπή αποδέχεται στην εισήγησή της τη μείωση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων των ΟΤΑ κατά 4%; Αντί να συμμορφώνεται με τη μείωση αυτή, θα έπρεπε να ζητά από την κυβέρνηση την κατάργηση αυτού του άρθρου και όλων των περικοπών που έχουν φτάσει στους ΟΤΑ». Και συνέχισε λέγοντας ότι «θα έπρεπε σε αυτή την τροποποίηση να μην συμπεριληφθούν δαπάνες όπως τα 7 εκ. ευρώ για το γήπεδο του Παναθηναϊκού, εφ’ όσον η σύμβαση αυτή ακυρώθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, άρα και τυπικά δεν είναι σε ισχύ».
Στη συνέχεια, η κ. Κουτσούμπα επεσήμανε ότι «δεν είναι λογικό τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου να μαθαίνουν από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για χρήματα που θα δώσει η Περιφέρεια Αττικής το 2015, όπως στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου του Φεστιβάλ Αθηνών, από την οποία μάθαμε ότι η Περιφέρεια Αττικής θα στηρίξει τρεις μεγάλες παραγωγές του Φεστιβάλ Αθηνών, αγνώστου προϋπολογισμού και λοιπών στοιχείων, χωρίς αυτά να περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του 2015 και χωρίς να υπάρχει καμία ενημέρωση για το αν και πότε θα συζητηθούν στο Περιφερειακό Συμβούλιο».
Η κ. Κουτσούμπα ολοκλήρωσε την τοποθέτησή της, απευθύνοντας στη Διοίκηση την ερώτηση «πότε σκοπεύει η Περιφερειακή Αρχή να κάνει την αναμόρφωση του Προϋπολογισμού του 2015 που είχε υποσχεθεί; Για πόσο καιρό ακόμη η εκτέλεση του προϋπολογισμού του Σγουρού μπορεί ακόμη να θεωρείται τυπικό θέμα και πότε ακριβώς μετατρέπεται σε μείζον πολιτικό θέμα;»
Απαντώντας στα παραπάνω ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, κ. Χρήστος Καραμάνος, σημείωσε ότι «το πρόβλημά μας δεν είναι να αυξήσουμε το πλεόνασμα αλλά να έχουμε εκείνες τις προτάσεις κι εκείνα τα προγράμματα με τα οποία σταδιακά, λελογισμένα, ένα μέρος του ταμειακού πλεονάσματος να μεταφερθεί προς την πραγματική οικονομία. Πόσες προτάσεις ακούσαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο από την αντιπολίτευση γι’ αυτό το ζήτημα; Η απάντηση είναι μηδέν».
Ο κ. Χρήστος Καραμάνος ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του προτείνοντας ότι «στις συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής που πραγματοποιούνται 2 φορές την εβδομάδα, μπορούμε να συζητήσουμε πιο συγκεκριμένες προτάσεις από όλες τις παρατάξεις και θα τις λάβουμε υπόψη μας στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού που θα φέρουμε σε ένα περίπου μήνα».
Εκπροσωπώντας την παράταξη «Αττική» ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Νίκος Χαρδαλιάς, στην τοποθέτησή του υπογράμμισε ότι «άλλες φορές με χιούμορ, άλλες φορές με ξεκάθαρες θέσεις προσπαθούμε να δώσουμε ένα στίγμα. Αυτή την προσπάθειά μας η διοίκηση την αντιλαμβάνεται ως αδυναμία. Αντιλαμβανόμαστε ότι είστε νέα περιφερειακή αρχή, έχετε ξεκινήσει μια προσπάθεια σε ένα δύσκολο περιβάλλον. Η πρόθεση και η διάθεσή μας είναι ξεκάθαρη. Βλέπετε ότι με χιούμορ προσπαθούμε να αποφύγουμε την αντιπαράθεση. Έρχεστε ως παράταξη που έχετε καταψηφίσει τα 3 προηγούμενα τρίμηνα και εισηγείστε να ψηφίσουμε το 4ο τρίμηνο. Μην κάνετε δηλώσεις, γιατί έχετε πέσει έξω στα πάντα. Ακούμε συνεχώς για το κομμάτι που αποτέλεσε τη βάση της προεκλογικής αντιπαράθεσης, το περίφημο πλεόνασμα, πλεόνασμα «απραξίας» όπως το χαρακτηρίσατε. Να ήσαστε ευτυχισμένοι αν ο πολιτικός σας φορέας μπορούσε να είχε πλεόνασμα ρευστότητας, όπως παραλάβατε εσείς από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή. Λέτε ότι θα στραφείτε προς την παραγωγή. Η πρόταση που κάνετε εδώ μέσα σε αυτό το περιφερειακό συμβούλιο είναι να προχωρήσετε με αυτό το πλεόνασμα σε αντιπλημμυρικά έργα; Αντί το όραμά σας να είναι να διεκδικήσετε χρήματα, η λογική σας είναι να πάρετε τα 350 εκ. να τα βάλετε σε φαραωνικά έργα, όπως σας αρέσει η συγκεκριμένη έκφραση; Αν πραγματικά θέλετε να ανοίξετε το διάλογο για το πως μπορεί να γίνει αυτό, αυτό δεν γίνεται με εξαγγελίες. Έχετε πει ότι θα φέρετε προϋπολογισμό αντιμνημονιακό που δεν θα ακολουθεί τη λογική της προηγούμενης περιφερειακής αρχής. Είδαμε ακριβώς τη συνέχιση της προσπάθειας. Θα πω και κάτι τελευταίο: υπάρχει ένας πραγματικός κόσμος. Κάθε μέρα που περνάει έρχεστε όλο και πιο κοντά σ’ αυτόν τον πραγματικό κόσμο. Αφήστε τις δηλώσεις, ας δουλέψουμε όλοι μαζί για τους πολίτες της Περιφέρειας και για τις γειτονιές της».
Κλείνοντας τον κύκλο της συζήτησης ο κ. Χρήστος Καραμάνος τόνισε ότι «είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις και δεν έχουμε καμία πρόθεση να φορτώσουμε τις ευθύνες που έχουμε ως διοίκηση σε άλλους».