Οι στόχοι μας για την τουριστική βιομηχανία της Κρήτης
Το τουριστικό ρεύμα προς την Κρήτη παρουσιάζει σημαντική αύξηση, αλλά αν συνυπολογίσουμε την αισθητή μείωση του εγχώριου τουρισμού λόγου κρίσης, αντιλαμβανόμαστε ότι η αύξηση αυτή προέρχεται από το εξωτερικό, μας επισημαίνει ο Περιφερειάρχης κος Αρναουτάκης Σταύρος σε συνέντευξη που μας παραχώρησε υπογραμμίζοντας ότι,
Ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» και η βελτίωση του Οδικού Δικτύου θα ενισχύσουν την ανοδική τροχιά του Τουριστικού ρεύματος.
Με συντονιστή την Περιφέρεια αναφέρει ο κος Αρναουτάκης, οι Περιφερειακές ενότητες και οι Δήμοι προσπαθούν εκτός της προβολής του Brand Name «Κρήτη»,
α) Να εμπλουτίσουν το Τουριστικό προϊόν με εναλλακτικές μορφές Τουρισμού που η Κρήτη μπορεί άνετα να προσφέρει και
β) Να το συνδέσουν με τα τοπικά Αγροτικά προϊόντα ( Κρητική διατροφή ).
Η προσπάθεια αυτή, τονίζει ο Περιφερειάρχης, βρίσκεται σε καλό δρόμο και έχει δύο στόχους:
Την επιμήκυνση της Τουριστικής περιόδου και την ενίσχυση των αγροτών της Κρήτης.
Ολόκληρη η συνέντευξη του Περιφερειάρχη
Αν υπάρχουν και ποια είναι τα προβλήματα της περιφέρειας σας που εμποδίζουν την τουριστική ανάπτυξη της και πως σχεδιάζετε να τα λύσετε;
Τα τελευταία χρόνια το τουριστικό ρεύμα προς την Κρήτη σημειώνει ανοδική τροχιά καταγράφοντας σημαντική αύξηση. Η Περιφέρεια Κρήτης παρά το γεγονός ότι πρωτοπορεί σε τουριστικά θέματα εντούτοις αντιμετωπίζει δύο βασικά προβλήματα. Το ένα αφορά την εποχικότητα της τουριστικής περιόδου, για το οποίο η Περιφέρεια προχωρά σε στοχευμένες δράσεις και κινήσεις στα πλαίσια του αναπτυξιακού της σχεδιασμού προκειμένου να την αμβλύνει. Τα τελευταία δύο χρόνια βλέπουμε τα πρώτα αποτελέσματα καθώς βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Ένα δεύτερο πρόβλημα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι αυτό των υποδομών, όπως του εκσυγχρονισμού του διεθνούς Αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» και της επιτακτικής ανάγκης βελτίωσης του οδικού δικτύου της Κρήτης με έμφαση στο Βόρειο Οδικό άξονα. Η Περιφέρεια Κρήτης εντείνει τις προσπάθειες για την εξεύρεση των απαραίτητων κονδυλίων διεκδικώντας από την κεντρική κυβέρνηση πόρους για την προώθηση των αναγκαίων έργων, προκειμένου οι υποδομές της Κρήτης να γίνουν αντάξιες της κίνησης που διαχειρίζονται.
Η 12μηνη τουριστική περίοδος για την περιφέρεια σας είναι εφικτή και γιατί;
Η Κρήτη είναι το νησί που προσφέρεται τουριστικά και για τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Στο αρχικό μας πλάνο όμως, στοχεύουμε να δημιουργήσουμε μία σεζόν 8-9 μηνών, από το Μάρτη δηλαδή ως το Νοέμβρη. Από τις επαφές που έχουμε κάνει με τουριστικούς φορείς του εξωτερικού αλλά και αεροπορικές εταιρείες, έχουμε την πεποίθηση πως είναι ένα εφικτό χρονικό διάστημα σε πρώτη φάση και σε δεύτερο χρόνο σκοπεύουμε να προσπαθήσουμε για μια Κρήτη που θα υποδέχεται τουρίστες ολόκληρο το χρόνο.
Σκοπεύετε να προσθέσετε εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ποιες;
Έχουμε επενδύσει τα τελευταία χρόνια, στο πλήρες φάσμα των τουριστικών επιλογών που προσφέρει το νησί μας και ήδη έχουμε προχωρήσει σε κατηγοριοποίηση του τουριστικού μας προϊόντος σε δώδεκα θεματικούς άξονες. Δίνουμε προτεραιότητα σε μορφές τουρισμού που η Κρήτη μπορεί να προσφέρει, πέρα από το ευρέως γνωστό μοντέλο «ήλιος και θάλασσα». Ο θρησκευτικός, ο πολιτιστικός, ο τουρισμός υγείας αποτελούν μερικούς από τους δυναμικούς κλάδους της τουριστικής αγοράς πάνω στους οποίους η Κρήτη μπορεί να οικοδομήσει τη στρατηγική της στον τομέα αυτό για τα επόμενα χρόνια.
Οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2015 τι περιλαμβάνουν;
Εκτός από πρακτικές συμβατικές, όπως συμμετοχή σε εκθέσεις κλπ, οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2015 περιλαμβάνουν πάρα πολλές έξυπνες και καινοτόμες πρωτοβουλίες, όπως διαδραστικές εκδηλώσεις σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, εικονικά ταξίδια τα οποία δημιουργούμε για μελλοντικούς επισκέπτες ή για επαγγελματίες αλλά και πρωτοβουλίες που περιλαμβάνουν πρωτοποριακές δράσεις όπως τον κινηματογραφικό τουρισμό, οι οποίες έχουν χαμηλό κόστος και ταυτόχρονα επιφέρουν πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα.
Υπάρχει συντονισμός των δράσεων τουριστικής προβολής μεταξύ των περιφερειακών ενοτήτων και των δήμων της περιφέρειας σας, ποιοι οι στόχοι και πως υλοποιούνται;
Η Περιφέρειά μας προσπαθεί να υποστηρίξει και να προβάλει το brandname«KΡΗΤΗ» ως μία ενιαία τουριστική οντότητα. Λαμβάνοντας όμως υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιφερειακής ενότητας, βρισκόμαστε σε στενή επαφή και επικοινωνία τόσο με τους τοπικούς αντιπεριφερειάρχες αλλά και με τους δήμους, προκειμένου να εντάξουμε όλες τις προτάσεις και τις δραστηριότητες τους στο ενιαίο σχέδιο της Περιφέρειας, στοχεύοντας σε ένα εμπλουτισμένο και πολυμορφικό αποτέλεσμα.
Οι πόροι που διατίθενται για την τουριστική προβολή της περιφέρειας από πού προέρχονται και αν είναι αρκετοί.
Οι πόροι για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας προέρχονται από Εθνικά κονδύλια και από το ΕΣΠΑ και την περίοδο αυτή υλοποιείται ένα χρηματοδοτούμενο έργο που ξεκίνησε το 2014 και λήγει το 2015.Οι πόροι αν και είναι περισσότεροι από τα προηγούμενα χρόνια εντούτοις θα μπορούσαν να αυξηθούν καθώς είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση με τους πόρους που διαθέτουν αντίστοιχες Περιφέρειες του εξωτερικού. Παρόλα αυτά , λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη συγκυρία στην οποία βρισκόμαστε προσπαθούμε να κάνουμε χρηστή διαχείριση με πολλαπλά αποτελέσματα.
Ποια είναι τα ποσοστά Ελλήνων και ξένων τουριστών που επισκέπτονται την περιφέρεια σας, ποιες είναι οι αγορές του εξωτερικού που συνεργάζεστε και αν σκοπεύετε να ανοίξετε νέες αγορές και ποιες;
Η ελληνική αγορά έχει υποχωρήσει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Έτσι, η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών που φτάνουν στο νησί μας με ναυλωμένες πτήσεις στα Αεροδρόμια Ηρακλείου και Χανίων, προέρχεται από το εξωτερικό. Παράλληλα, εκτός από τις κύριες αγορές του εξωτερικού που είναι η Γερμανία, η Αγγλία, η Σκανδιναβία και η Ρωσία, με στοχευμένες δράσεις προσπαθούμε εκτός από τις Ευρωπαϊκές να ανοίξουμε νέες αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία.
Η σύνδεση των τοπικών προϊόντων με τον τουρισμό είναι στόχος ή γεγονός;
Ο τουρισμός είναι ο ιδανικός τρόπος εξαγωγών των τοπικών τουριστικών προϊόντων αφού έχει υπολογιστεί πως σε κάθε Κρητικό αντιστοιχούν επτά τουρίστες. Για το λόγο αυτό, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, μια συντονισμένη προσπάθεια, προκειμένου να καταναλώνονται τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα από ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις. Είναι ήδη γεγονός, γίνονται όμως επιπλέον συντονισμένες προσπάθειες έτσι ώστε να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο και να επιτευχθεί μια ακόμα πιο επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ των ξενοδόχων, των τουριστικών επιχειρηματιών και των αγροτών της Κρήτης.