Στο πλαίσιο του κύκλου συναυλιών “Μουσικές του Κόσμου” που διοργανώνει η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Καλαμάτας “ΦΑΡΙΣ” και το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, σας προσκαλούμε στην 3η συναυλία του κύκλου, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015 στο θέατρο της φιλαρμονικής και ώρα 21:00.
Τρεις σπουδαίοι μουσικοί που κινούνται σε ένα ευρύ φάσμα μουσικών κόσμων και πολιτισμών,
οι Haig Yazdjian, Νίκος Παλαιολόγος και Βαγγέλης Καρίπης θα μας μυήσουν «Στην Ηχώ της Μεσογείου», σε μια ιδιαίτερη μουσική που παντρεύει στοιχεία από όλους τους πολιτισμούς που έζησαν και ζουν στα παράλια αυτής της πλούσιας θάλασσας.
Είσοδος: 7 και 5 ευρώ (φοιτητικό, μαθητικό, ανέργων).
Προπώληση εισιτηρίων από Τετάρτη 25 Νοεμβρίου στο πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας.
Θα χαρούμε να σας έχουμε και πάλι κοντά μας…
ΝΙΚΟΛΑΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ
Ο Νικόλας Παλαιολόγος, γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1984. Από πολύ μικρή ηλικία ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη μουσική, με την εκμάθηση του μπουζουκιού με δάσκαλο τον Βαγγέλη Κουτσουμπό.
Το 1996 έρχεται σε πρώτη επαφή με τα παραδοσιακά όργανα ως μαθητής στο μουσικό σχολείο Καλαμάτας , από το οποίο αποφοίτησε. Εκεί ξεκίνησε την εκμάθηση των μουσικών οργάνων ταμπουρά και ούτι με δάσκαλο τον Δημήτρη Πανταζόπουλο. Σύντομα, ανακάλυψε τον τεράστιο πλούτο που κρύβεται στην Ελληνική παραδοσιακή μουσική , αλλά και στις μουσικές των λαών της Μεσογείου και της Ανατολής.
Το 1998 πραγματοποιεί την πρώτη του συμμετοχή στους Πανελλήνιους μαθητικούς καλλιτεχνικούς αγώνες, διαγωνιζόμενος στον ταμπουρά, όπου απέσπασε το 3ο Πανελλήνιο βραβείο, και συνέχισε να λαμβάνει μέρος , όπου για τα τρία επόμενα έτη 1999-2001 απέσπασε τρεις φορές το 1ο Πανελλήνιο βραβείο με τη συμμετοχή στον ταμπουρά και στο ούτι.
Το 2001 γνωρίζει τον κορυφαίο μουσικό, συνθέτη και δάσκαλο Ross Daly από τον οποίο έλαβε μία σειρά μαθημάτων επάνω στην τεχνική των μουσικών οργάνων ούτι και σάζι, στη θεωρία του ανατολικού συστήματος μουσικής και στην τέχνη του αυτοσχεδιασμού.
Από τότε αρχίζει την ενασχόλησή του και με άλλα έγχορδα όργανα όπως το cümbüs,yayli tanbur, kopuz, αιγυπτιακή rababa, sitar, λύρα Καππαδοκίας, kabak kemane κ.ά.
Το 2005 παρακολούθησε σεμινάριο δεξιοτεχνίας στο ούτι με καθηγητή τον σολίστα Yurdal Tokcan στο Μουσικό εργαστήρι Λαβύρινθος στην Κρήτη.
Τον Νοέμβριο του 2008 γνώρισε τον κορυφαίο σολίστα στο ούτι Nasheer Shamma ιδρυτή του “Bait al oud” στο Κάιρο, όπου έπαιξε στον εν λόγω χώρο παρουσιάζοντας το ηχόχρωμα του ουτιού μέσα από δικές του συνθέσεις.
Έχει λάβει μέρος σε συναυλίες, παραστάσεις και φεστιβάλ με διάφορα μουσικά σύνολα σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει συνεργαστεί με σπουδαίους μουσικούς της Ελλάδας (Χρήστο Τσιαμούλη, Σωκράτη Σινόπουλο, Κατερίνα Παπαδοπούλου, Βαγγέλη Καρίπη, Πέτρο Κούρτη, Κέλυ Θωμά, Χρήστο Μπάρμπα, Κυριάκο Γκουβέντα, Νικόλα Αγγελόπουλο, Σοφία Ευκλείδου, Ταξιάρχη Γεωργούλη κ.α.),
καθώς και με μουσικούς διεθνούς φήμης (Ross Daly, Amin ala-Gabu, Haig Yazdjian, Nasheer Shamma, Abdo Dagher, Efren Lopez, Yshai Afterman, Zohar Fresco κ.α.)
Επίσης έχει συμμετάσχει σε διάφορες ηχογραφήσεις για cd του μουσικού σχολείου Καλαμάτας, σε συλλογή με τραγούδια του Γιοβάν Τσαούς, στο cd του Ross Daly ‘THE OTHER SIDE’ κ.α.
Στην Καλαμάτα συμμετέχει σε διάφορα μουσικά σχήματα όπως τους ‘Taksim’ , ‘Beraber’ , Μαντολινάτα της χορωδίας ΟΡΦΕΥΣ , μουσική επένδυση σε αφηγήσεις παραμυθιών με την Κατερίνα Γυφτάκη-Μπέκ και είναι μέλος του σχήματος ‘Bit gia Bit’ μαζί με τους εξαίρετους συμπολίτες του μουσικούς Αντώνη Κουφουδάκη , Γιώργο Κλάδη και Μαρία Κρασοπούλου.
Από το 2013 διδάσκει στη σχολή βυζαντινής μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας και είναι ιδρυτής του μουσικού συνόλου «ΧΟΡΙΑΜΒΟΣ» που υπάγεται σε αυτήν, το οποίο πρόσφατα απέσπασε αργυρό βραβείο στον 1ο διεθνή διαγωνισμό και φεστιβάλ χορωδιών 2015 που διεξήχθη στην Καλαμάτα, επίσης έχει διδάξει στο μουσικό σχολείο Καλαμάτας, σε σεμινάρια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και από φέτος έχει αναλάβει τον τομέα των εγχόρδων του παραρτήματος του ‘Τμήματος Ελληνικής Μουσικής Παράδοσης του Ωδείου Αθηνών (1871)’ με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Χρήστο Τσιαμούλη, που λειτουργεί στο Ξηροκάμπι Λακωνίας σε συνεργασία με τον Παιδαγωγικό Φιλότεχνο Όμιλο Φάριδος.
Τέλος, συνεχίζει τις σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά της Δυτικής μουσικής με δάσκαλο τον συνθέτη και διευθυντή του Δημοτικού ωδείου Καλαμάτας Ευστάθιο Γυφτάκη.
Βαγγέλης Καρίπης / Κρουστά – Βιογραφικό
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971.
Σπούδασε Βυζαντινή μουσική και θεωρητικά στο Ελληνικό ωδείο όπου πήρε το πτυχίο του το 1992. Παράλληλα αρχίζει την ενασχόλησή του με τα κρουστά στην αρχή αυτοδίδακτος και έπειτα κάνοντας μαθήματα με αναγνωρισμένους δασκάλους όπως ο Tricy Shankaral, Joe Santos, Jammey Haddad, Arto Tuncboyaciayan. Μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες συνθέτες και τραγουδιστές (Διονύσης Σαββόπουλος, Θάνος Μικρούτσικος, Νίκος Κυπουργός, Ορφέας Περίδης, Γιώργος Ανδρέου, Σωκράτης Μάλαμας, Χρήστος Τσιαμούλης, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Γιώργος Νταλάρας, Δόμνα Σαμίου, Χρόνης Αηδονίδης, κ.α.) συμμετέχοντας σε παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Womad festival, Meinz festival) κ.α.
Επίσης έχει συνεργαστεί με σολίστες διεθνούς κύρους όπως Haig Yazdjian, Γιώτης Κιουρτζόγλου, Σωκράτης Σινόπουλος, Ara Dinkjian, Arto Tuncboyaciayan, Zohar Fresco, Theodosi Spasov, Misirli Ahmet, Karim Ziad, Enver Ismailov, Nedyalko Nedyalkov, Yurdal Tokcan, Omar Faruk Tekbilek, Natasha Atlas.
Χαρακτηριστική είναι η συμμετοχή του τα τελευταία 18 χρόνια στην δισκογραφία, περίπου 400 παραγωγές, καθώς και σε ηχογραφήσεις για θεατρικές παραστάσεις.
Τον Ιανουάριο του 2004 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην διεθνή συνάντηση για τα κρουστά που διοργανώθηκε στην Τυνησία στο πλαίσιο του προγράμματος MediMuses.
Με το πρόγραμμα αυτό δίδαξε σε σεμινάρια στην Ελλάδα, Κύπρο, Λίβανο, Ιορδανία, Ισραήλ, Τυνησία, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία, Αγγλία και Η.Π.Α.
Τον Απρίλιο του 2004 προσκλήθηκε από τον Έλληνα συνθέτη Γιάννη Ψαθά για συναυλίες με το γκρουπ Nederlands Blazers Ensemble στην Ολλανδία και Γερμανία και με το γκρουπ Stroma στη Νέα Ζηλανδία.
Το 1998 μαζί με τους Πέτρο Κούρτη και Ανδρέα Παπά, δημιουργούν το γκρουπ κρουστών ΚΡΟΤΑΛΑ και περιοδεύουν στο 5° φεστιβάλ κρουστών στο Berkley College of Music 1999, Rythmstick Festival Λονδίνο 2003, Forum 2004 Βαρκελώνη, EXPO 2005 Ιαπωνία καθώς και συμμετοχή σε ηχογράφηση με την Loreena Muckennit.
Έχει εκδώσει τα άλμπουμ ΚΡΟΥΣΤΑ (1995 FM RECORDS) σε συνεργασία με τον Γιώργο Γευγελή και Ανδρέα Παπά, ΚΡΟΤΑΛΑ (2002 ETERRA MUSIC), ΦΩΝΕΣ ΚΡΟΥΣΤΩΝ (2005 Περιοδικό ΜΕΤΡΟ) και PERCUSSION PICTURES (2011 ANTART PRODUCTIONS).
Συμμετείχε στις ηχογραφήσεις της μουσικής για τις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας 2004.
Έχει διδάξει κρουστά στα μουσικά γυμνάσια Παλλήνης και Χαϊδαρίου, Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά, Παναρμόνιο Ωδείο, Πνευματικό Κέντρο Περιστερίου, Modern music school, Ωδείο Αθηνών.
Από το 2009 μαζί με τον Haig Yazdjian ούτι και τον Γιώτη Κιουρτζόγλου μπάσο, περιοδεύουν σε συναυλίες στην Ελλάδα και στην Ευρώπη ως ΤΡΙΟ. Είναι μέλος επίσης του Ara Dinkjian Quartet μαζί με τους Σωκράτη Σινόπουλο πολίτικη λύρα και Γιάννη Κυριμκυρίδη πιάνο.
ΧΑΙΚ ΓΙΑΖΙΤΖΙΑΝ
Ο Χάικ Γιαζιτζιάν, γεννημένος στη Συρία από γονείς Αρμένιους, ζει και εργάζεται στην Ελλάδα από το 1980. Είναι παράξενο, αλλά όντας στην Ελλάδα ανακάλυψε τα σαγηνευτικά στοιχεία της ανατολίτικης μουσικής και βρήκε στο ούτι τον δρόμο να εκφράσει τις μουσικές του αναζητήσεις. Σύντομα έγινε γνωστός τόσο ως σολίστας στο ούτι όσο και ως δεξιοτέχνης ερμηνευτής που συγκινεί με την εκφραστική αμεσότητα της φωνής του.
Η κυκλοφορία του πρώτου δίσκου του, Talar («Αειθαλές»), το 1996, μεγάλωσε τη φήμη του αλλά κυρίως ανέδειξε έναν από τους πλέον ταλαντούχους και πολλά υποσχόμενους συνθέτες της γενιάς του. Ο Χάικ Γιαζιτζιάν ξεχώρισε για τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο αναμιγνύει ετερόκλητα στοιχεία των παραδοσιακών μουσικών της ανατολικής Μεσογείου, πιστεύοντας ακλόνητα πως η παράδοση είναι μια ζωντανή, δημιουργική δύναμη. Και όλα αυτά με έναν αέρινο, ατελεύτητο τρόπο, όπως ο τίτλος του Talar υπονοεί.
Δύο χρόνια μετά, κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος του με τίτλο Garin και το single Gift και γίνονται δεκτά με ενθουσιασμό τόσο από το κοινό όσο και από τους κριτικούς. Ταυτόχρονα έρχεται ο σεβασμός και η αναγνώριση από σημαντικά ονόματα της ελληνικής μουσικής με τους οποίους ο Χάικ συνεργάστηκε.
Το καλοκαίρι του 2000 κυκλοφορεί σε CD η μουσική που έγραψε για το θεατρικό έργο Το κτήνος στο φεγγάρι που ανέβηκε στην Αθήνα τη σεζόν 1999-2000, ένα άλμπουμ που σηματοδοτεί μια νέα στροφή στις μουσικές του αναζητήσεις.
Το 2001, σ’ ένα σημείο εκφραστικής και εκτελεστικής ωριμότητας, κυκλοφορεί το άλμπουμ Yeraz, ένας ονειρικός κόσμος για ακροατές με τις ίδιες ευαισθησίες.
Το 2007 σηματοδοτεί την κυκλοφορία του πρώτου στούντιο άλμπουμ του Χάικ Γιαζιτζιάν, με τον τίτλο Amalur. Amalur στη γλώσσα των Βάσκων σημαίνει «Μάνα Γη». O Χάικ, ένας πολίτης του κόσμου αισθάνεται πως ο ήχος της λέξης Amalur «χτυπά» στον ίδιο ρυθμό με τη μουσική του. Ακούγοντας τη μουσική του άλμπουμ θα καταλάβετε γιατί…
Ενας από τους σημαντικότερους δημιουργούς που έδωσαν το στίγμα τους στην ελληνική world-jazz σκηνή, ο Χάικ Γιαζιτζιάν έρχεται να μας ξαφνιάσει μια ακόμη φορά με τη νέα του δουλειά. Έχοντας ως αφετηρία το ιδιαίτερο συνθετικό του ύφος και το μοναδικό ήχο από το ούτι, το Amalur παρακολουθεί και καταγράφει τη μουσική πορεία του Χάικ στα τελευταία πέντε χρόνια, μέσα από τις ζωντανές εμφανίσεις του, τη συνεργασία του με διεθνούς φήμης μουσικούς (Loreenna McKennitt, Theodossii Spassov, Glen Velez, Djivan Gasparyan, κ.α.)